09190308305

02634462960

مقایسه سرخ کن گازی و برقی

مقایسه سرخ کن های گازی و برقی

ما در این مقاله از ابتکار استیل تصمیم داریم به مقایسه سرخ کن های گازی و برقی بپردازیم. پس اگر با سوالاتی نظیر چه سرخ کنی بخرم ؟ کدام سرخ کن بهتره گازی یا برقی ؟ چگونه از سرخ کن گازی و برقی استفاده کنم ؟ رو به رو شده اید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چرا که ما در ادامه به تفاوت های سرخ کن های گازی و برقی خواهیم پرداخت.

سرخ کن گازی

سرخ کن های گازی یکی از انواع سرخ کن ها هستند که در ظرفیت های مختلف به صورت تک لگنه، دو یا سه لگنه در بازار موجود می باشند.

بیشتر بخوانید: انواع سرخ کن های صنعتی

خوراکی های سرخ شده در سرخ کن های گازی تردتر از دیگر انواع سرخ کن ها هستند. علاوه بر این سرخ کن های گازی صنعتی، ابعاد بزرگ تری نسبت به دیگر سرخ کن ها دارند. همانطور که از نام این سرخ کن ها مشخص است با گاز کار می کنند و برای محیط های بزرگ و آشپزخانه های صنعتی مناسب می باشند. بهتر است از سرخ کن گازی خانگی در فضاهای باز و بالکنی استفاده شود.

سرخ کن گازی

مزایا و معایب سرخ کن گازی

  • تهیه ی سوخاری های ترد
  • داغ شدن سریع روغن
  • قابل استفاده با گاز شهری یا کپسول
  • ایمنی کمتر
  • قابل استفاده در فضاهای باز و آشپزخانه های صنعتی

خرید: سرخ کن ۳ لگنه صنعتی کابین دار

اموزش کار با سرخ کن گازی

برای کار با این نوع از سرخ کن ها باید بدانید لازم است غذا کاملا در روغن غرق شود. با ریختن مواد غذایی همچون سیب زمینی، فیله ی مرغ، ماهی، ناگت، فلافل، قارچ، بادمجان و… در داخل توری سرخ کن و فرو بردن آن داخل لگن با داغ شدن روغن، سرخ شدن به صورت یکنواخت آغاز خواهد شد.

اموزش کار با سرخ کن گازی

سرخ کن برقی

سرخ کن برقی نیز دسته ای دیگر از انواع سرخ کن ها هستند. این سرخ کن ها امنیت بیش تری داشته و ایمن تر هستند اما روغن داخل آن ها نسبت به سرخ کن های گازی دیرتر داغ می شود. پس نمی توان با سرخ کن های برقی خیلی زود سوخاری های خوشمزه را آماده کرد. سرخ کن های برقی در انواع خانگی نیز موجود هستند. سرخ کن رومیزی برقی برای مصارف خانگی مفید بوده و ظرفیت کمتری نیز دارد.

خرید: سرخ کن دو لگنه رومیزی

سرخ کن برقی

مزایا و معایب سرخ کن برقی

استفاده از سرخ کن برقی برای حجم کمتری از خوراکی ها مناسب بوده و همچنین از آن می توان در خانه های آپارتمانی و محیط های کوچک استفاده کرد.

خرید: سرخ کن دین دو لگنه

چگونه از سرخ کن برقی استفاده کنیم ؟

برای تهیه ی سوخاری با این نوع از سرخ کن ها لازم است محفظه را از روغن پر کرده و با قرار دادن مواد غذایی داخل سبد درب دستگاه را بسته و سرخ کن را روشن نمایید. توجه داشته باشید لازم است زمان سرخ شدن خوراکی را با توجه به دفترچه راهنما تنظیم کنید.

چگونه از سرخ کن برقی استفاده کنیم ؟

کدام سرخ کن بهتر است ؟

برای پاسخ به این سوال که چه سرخ کنی بخریم لازم است به بودجه ی خود توجه داشته باشید. همچنین با توجه به کسب و کار خود باید تصمیم به خرید سرخ کن گازی یا برقی بگیرید.

خرید: سرخ کن دو لگنه ایستاده

مدل برقی این نوع دستگاه برای مصارف صنعتی، رستوران، فست فود، کافی شاپ و… چندان مناسب نخواهد بود چرا که هزینه ی زیادی را برای فرد در برخواهد داشت.

خرید: سرخ کن دو لگنه کابین دار

اما سرخ کن های برقی حمل و نقل ساده ای داشته و معمولا از آن ها در خانه های آپارتمانی استفاده می شود. همچنین نصب ساده تری نیز دارند.

کدام سرخ کن بهتر است ؟

نظرات درباره سرخ کن

مطالعه ی ادامه ی این مطلب به شما کمک می کند تا به راحتی تصمیم بگیرید چه سرخ کنی خوبه در ادامه به تفاوت های سرخ کن های گازی و برقی پرداخته ایم.

مصرف انرژی

همانطور که از نام این سرخ کن ها مشخص است انرژی مصرفی در سرخ کن های گازی، گاز و در نوع دیگر برق می باشد. در واقع سرخکن های برقی دارای یک المنت هستند که وظیفه ی داغ کردن روغن داخل مخزن را بر عهده دارد.

امنیت

سرخ کن های گازی امنیت کمتری نسبت به سرخ کن های برقی دارند. به همین دلیل باید در زمان کار با این نوع سرخ کن ها خیلی دقت کرد.

طعم و مزه

غذاهای سرخ شده در سرخ کن های گازی خوشمزه تر و تردتر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: در سرخ کن چه چیزهایی میشه درست کرد؟

مصرف روغن

برقی میزان مصرف روغن در هر دو نوع سرخ کن به یک اندازه است.

شستشو

شست و شوی سرخ کن های برقی و گازی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد. اما سرخ کن های برقی به دلیل ابعاد کوچکتری که دارند شستشوی آسان تری نیز خواهند داشت.

سرعت

تهیه ی سوخاری با سرخ کن های گازی نسبت به سرخ کن برقی سریع تر انجام می شود. اما کار کردن با سرخ کن های برقی ساده تر است چرا که با تنظیم زمان و دما عملیات سرخ کردن انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید