09190308305

02634462960

انواع سرخ کن های صنعتی

انواع سرخ کن های صنعتی

امروزه سیب زمینی سرخ شده و انواع سوخاری ها از جمله پرطرفدارترین بخش های منوی یک فست فود می باشد، هیچ رستوران و فست فودی را نمیتوانید پیدا کنید که منوی آن از سوخاری ها پر نشده باشد، وقتی صحبت از طبخ سوخاری در حجم بالا میشود قطعا نیاز به تجهیزات صنعتی و خاصی خواهد بود که بتوان در سریع ترین زمان حجم بالایی سوخاری را آماده و به مشتری عرضه کرد برای همین ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی انواع سرخ کن های صنعتی و ویژگی های آن بپردازیم.

انواع سرخ کن های صنعتی بر اساس کاربرد

سرخ کن ها بر حسب نوع کاربردشان به انواع ذیل تقسیم می شوند:

  • سرخ کن صنعتی
  • سرخ کن نیمه صنعتی
  • سرخ کن خانگی

معمولا سرخ کن های صنعتی را میتوان به انواع ذیل تقسیم کرد:

  • سرخ کن های رومیزی
  • سرخ کن های کابین دار ساده
  • سرخ کن های کابین دار با سیستم روغن و پمپ
  • سرخ کن با سیستم فیلتر و پمپ روغن

ویژگی سرخ کن های صنعتی

از بهترین روش های سوخاری و پخت مواد غذایی غوطه ور کردن خوراکی ها در روغن بسیار داغ در مدت زمان مشخصی میباشد در این صورت مواد غذایی به صورت کامل پخته و ترد خواهند شد طبخ و سوخاری کردن مواد غذایی با این شیوه توسط دستگاهی به نام سرخ کن صنعتی انجام خواهد شد.

سرخ کن صنعتی

سرخ کن های صنعتی معمولا از جنس فولاد یا استیل تولید میشوند و در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم خواهند بود، از جمله مهم ترین اجزای سرخ کن های صنعتی وجود سبد دسته دار میباشد که میتوان با کمک این سبد و با ریختن مواد غذایی در داخل آن سوخاری های خوشمزه ای تهیه کرد،البته برخی از سرخ کن ها دارای سبدهای آسانسوری میباشند که با فشردن دکمه ی تعبیه شده، سبد به پایین رفته و بعد از سرخ شدن مواد غذایی سبد به سمت بالا می آید. علاوه بر این دستگاه های سرخ کن صنعتی دارای سیستم کنترل دما نیز میباشند که به کمک آن دمای روغن در محدوده ی تعیین شده قرار خواهد داشت.

سرخ کن های چند لگنه

سرخ کن های صنعتی به صورت تک لگن، دو یا سه لگنه در بازار موجود می باشند ، هر لگن دارای سبد جداگانه هستند و دارای دستگیره ای که می توان بعد از سرخ شدن، لگن را بر روی آن قرار داد تا مواد غذایی به صورت کامل روغن گیری شوند، از جمله مزیت های سرخ کن های صنعتی چند لگنه این است که می توان انواع مواد غذایی را به صورت جداگانه و همزمان سرخ کرد علاوه بر این هر لگن دارای ولوم حرارتی مجزایی نیز می باشند، به طور کلی استفاده از سرخ کن های چند لگنه سبب تسریع در انجام کار های خواهد شد.

سرخ کن رومیزی

معمولا به دلیل ابعاد کوچک سرخ کن های رومیزی، می توان از آن ها در فست فود های کوچک یا کافی شاپ ها استفاده کرد، این سرخ کن ها در انواع برقی و گازی در بازار موجود بوده و از نظر ظرفیت و گنجایش به صورت تک مخزن یا دومخزن می باشند، در صورتی که فضای بزرگی در اختیار دارید یا تعداد مشتریان زیادی در طول روز دارید بهتر است از دیگر انواع سرخ کن برای کسب و کار خود استفاده نمایید.

سرخ کن رو میزی

سرخ کن های کابین دار

این دسته از سرخ کن های صنعتی دارای مخازن بزرگی جهت نگه داری روغن بوده و در مدل های مختلف سرخ کن دو لگنه کابین دار و سرخ کن سه لگنه صنعتی کابین دار در اختیار مشتریان قرار می گیرد، این دسته از سرخ کن ها  به شکل های مختلف فیلتردار و بدون فیلتر به بازار عرضه میشوند که مدل فیلتردار کیفیت بالاتری داشته و میتوان مدت زمان بیش تری از روغن استفاده کرد.

سرخ کن کابین دار

سرخ کن تحت فشار

از این سرخ کن ها برای پخت و سرخ کردن مواد غذایی استفاده میشود که مدت زمان پخت طولانی تری دارند.

انواع سرخ کن های صنعتی

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی انواع سرخ کن های صنعتی و مهم ترین ویژگی های آن بپردازیم، بهتر است برای خرید سرخ کن به ظرفیت آشپزخانه و حجم غذایی که قصد دارید طبخ نمایید توجه داشته باشید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید