09190308305

02634462960

انواع تیغه و پنجره چرخ گوشت صنعتی

انواع تیغه و پنجره چرخ گوشت صنعتی

ما در این مطلب از ابتکار استیل تصمیم داریم به معرفی انواع تیغه و پنجره چرخ گوشت صنعتی بپردازیم، پس اگر کسب و کارتان به نوعی است که با چرخ گوشت صنعتی سر و کار دارید ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

چرخ گوشت صنعتی چیست ؟

بهتر است قبل از بررسی انواع تیغه و پنجره چرخ گوشت صنعتی به پاسخ این سوال بپردازیم، به طور کلی چرخ گوشت به عنوان یکی از تجهیزات آماده سازی می باشد. از چرخ گوشت صنعتی برای قصابی ، هتل ، رستوران ، کبابی ، بیمارستان ، کترینگ، تهیه غذا، کارخانه های فروش غذا های آماده، فروشگاه های مواد پروتئینی، کارخانه های تولید سوسیس و کالباس و… استفاده می شود.

چرخ گوشت های صنعتی برخلاف نوع خانگی قادر به چرخ کردن حجم بالایی از گوشت با تکه های بزرگ یا به صورت یخ زده در کوتاه ترین زمان هستند.

انواع مدل چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت های صنعتی را میتوان در مدل های چرخ گوشت صنعتی رومیزی، مبله، چرخ گوشت صنعتی تسمه ای و چرخ گوشت صنعتی گیربکسی قرار داد برای آشنایی با انواع چرخ گوشت صنعتی با قیمت آن و ویژگی های هر یک میتوانید به صفحه چرخ گوشت صنعتی مراجعه نمایید.

تیغه و شبکه چرخ گوشت

تیغه و شبکه چرخ گوشت یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه هستند که به صورت مستقیم با گوشت در تماس می باشند، به همین دلیل باید به صورت کاملا بهداشتی تولید شده و از مرغوب ترین متریال برای آن استفاده شود.

تیغه و شبکه چرخ گوشت

همچنین این قطعات چرخ گوشت صنعتی باید ضد زنگ و خوردگی بوده و مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. از دیگر نکات مهم که به تیغ و پنجره چرخ گوشت صنعتی مربوط می شود تیز و برّان بودن این قطعات می باشد، چنانچه تیغه و شبکه کارایی مطلوبی نداشته باشند قادر به چرخ کردن گوشت نخواهند بود و در این صورت گوشت له شده یا به دور تیغه می پیچد.

خرید: چرخ گوشت ۳۲ گیربکسی (آلفا)

توجه داشته باشید که در زمان خرید چرخ گوشت صنعتی دست دوم از سالم بودن تیغه و شبکه و تیز بودن آن ها مطمئن شوید.

انواع تیغه چرخ گوشت صنعتی

همانطور که اشاره شد تیغ یا تیغه چرخ گوشت یکی از قطعات مهم این دستگاه بوده که باید از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشند چرا که تیغه چرخ گوشت های صنعتی وظیفه ی چرخ کردن حجم بسیار بالایی از گوشت را بر عهده دارد.

انواع تیغه چرخ گوشت صنعتی

تیغه چرخ گوشت از جنس استیل و فولاد ضد زنگ تولید و عرضه می شود. همچنین به دلیل تنوع در مدل و اندازه های چرخ گوشت صنعتی لازم است تا از تیغه ی مربوط به چرخ گوشت استفاده شود. تیغه ی چرخ گوشت های صنعتی در اندازه های 12، 22، 32، 45 و 52 عرضه می شوند. همچنین با خرید چرخ گوشت های صنعتی ابتکار استیل یک عدد تیغه ی یدک به شما ارائه خواهد شد.

خرید: چرخ گوشت رستورانی

انواع پنجره چرخ گوشت

یکی دیگر از بخش های مهم چرخ گوشت صنعتی پنجره یا شبکه می باشد. کند بودن شبکه چرخ گوشت صنعتی نیز باعث له شدن و گیر کردن گوشت بین تیغه و مارپیچ خواهد شد.

کاربرد پنجره های چرخ گوشت

قطر و اندازه های مختلف پنجره چرخ گوشت باعث شده این قطعه در انواع مختلفی به بازار عرضه شود. شبکه یا پنجره چرخ گوشت نقش مهمی در چرخ کردن گوشت داشته و در صورت کند شدن باعث می شود گوشت له شده و به گیربکس چرخ گوشت فشار وارد شود.

کاربرد پنجره های چرخ گوشت

انواع شبکه چرخ گوشت صنعتی

همانطور که اشاره شد شبکه یا پنجره چرخ گوشت صنعتی در ابعاد مختلفی تولید می شود. انواع شبکه با نام های نخودی، کبریتی و سوزنی شناخته می شود که باعث خروج گوشت به آن شکل خواهد شد.

اندازه ی سوراخ پنجره چرخ گوشت در سایز های 2، 2.5، 3، 3.5، 4، 4.5، 6، 8، 10، 12 و 20 تولید و عرضه شده و همچنین قطر پنجره به 2 مدل پنجره چرخ گوشت 32 تسمه ای و پنجره چرخ گوشت 42 تقسیم می شود.

خرید: چرخ گوشت صنعتی گیربکسی مدل آلفا 42

از جمله اصلی ترین انواع تیغ و پنجره چرخ گوشت صنعتی میتوان به تیغه و پنجره چرخ گوشت سالوادور و تیغه و پنجره چرخ گوشت فاپاتولز اشاره کرد.

تیغه و شبکه چرخ گوشت صنعتی سالوادور

این شرکت ایتالیایی یکی از معروف ترین تولیدکنندگان تیغه و پنجره چرخ گوشت های صنعتی می باشد. تیغه های سالوادور 4 پره به شکل خنجری دارند. تیغه و پنجره سالوادور در ابعاد مختلف 12، 22، 32، 42، 52 با شماره ی 2، 2.5، 3، 3.5، 4.5، 6، 8، 12، 20 و 22 و پنجره های نخودی، سوزنی و کبریتی تولید و عرضه می شوند.

تیغه و شبکه چرخ گوشت صنعتی سالوادور

تیغه و شبکه چرخ گوشت صنعتی فاپاتولز

FAPATOOLS ایتالیایی نیز تیغ و شبکه های باکیفیتی از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ در سایزهای 12، 22، 32، 42 و 52 با شماره های 2، 3، 3.5، 4.5، 6، 8، 10، 12 و 20 تولید و عرضه می کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی

توجه داشته باشید که تیز بودن تیغه و شبکه باعث وارد نشدن فشار اضافی به موتور دستگاه، افزایش طول عمر قطعات چرخ گوشت و به دست آمدن گوشت چرخ شده ی باکیفیت و مناسب خواهد شد.

نکات مهم برای افزایش طول عمر تیغه و شبکه

توجه به نکات ذیل باعث افزایش طول عمر تیغه و شبکه چرخ گوشت صنعتی خواهد شد:

  1. هر چند وقت یکبار تیغه را تیز نمایید.
  2. از تیز بودن تیغه و شبکه مطمئن شوید.
  3. تیغه و شبکه را بعد از پایان کار شسته و خشک نمایید.
  4. همواره از گوشت های بدون رگ برای چرخ کردن استفاده کنید.
  5. چنانچه تیغه و شبکه کارایی مطلوبی ندارند سریعا آن ها را تعویض نمایید.
  6. بهتر است قبل از چرخ کردن، گوشت را به قطعات کوچکتری تقسیم کنید.
  7. بهتر است از چرخ کردن پیاز و سبزیجات با چرخ گوشت صنعتی خودداری نمایید.
  8. در صورتی که چرخ گوشت شما برای گوشت های یخ زده مناسب نیست از چرخ کردن گوشت یخ زده خودداری کنید.

نکات مهم برای افزایش طول عمر تیغه و شبکه

فروش تیغه و پنجره چرخ گوشت صنعتی

چنانچه قصد خرید قطعات یدکی یا کلگی چرخ گوشت صنعتی را دارید میتوانید به صفحه قطعات یدکی ابتکار استیل مراجعه کرده و برای استعلام قیمت تیغ و پنجره چرخ گوشت با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید