09190308305

02634462960

راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی

راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی

در این مطلب از ابتکار استیل که با عنوان راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی در اختیار شما قرار گرفته است ما تصمیم داریم به معرفی ویژگی های چرخ گوشت صنعتی و انواع آن بپردازیم. در صورتی که تصمیم به خرید چرخ گوشت صنعتی نو یا دست دوم برای کسب و کار خود دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی یکی از تجهیزات آماده سازی مهم و کاربردی است که از آن برای چرخ کردن گوشت و مرغ در محیط هایی مانند رستوران، کترینگ، فست فود، کبابی، تهیه غذا، قصابی و… استفاده می شود.

اصلی ترین تفاوت چرخ گوشت های صنعتی بالاتر بودن توان و قدرت آن ها می باشد. چرخ گوشت صنعتی قادر است در کوتاه ترین زمان حجم بالایی از مواد غذایی را چرخ و آماده ی طبخ نماید.

بهترین چرخ گوشت صنعتی

نکات مهم برای خرید چرخ گوشت صنعتی

از جمله اصلی ترین نکاتی که برای خرید چرخ گوشت قصابی و به طور کلی چرخ گوشت صنعتی باید به آن توجه داشته باشید در ذیل آورده شده است:

توان و قدرت بالا

همانطور که پیش تر اشاره شد اصلی ترین نکته برای خرید چرخ گوشت صنعتی توجه به توان و قدرت این دستگاه است. چرخ گوشت های صنعتی بر خلاف چرخ گوشت خانگی باید به نوعی طراحی شده باشد که بتواند با سرعت بالا حجم زیادی از مواد اولیه را آماده ی طبخ کند.

لازم به ذکر است توان یک چرخ گوشت صنعتی کوچک نیز بسیار بیش تر از چرخ گوشت های خانگی می باشد.

مدل چرخ گوشت

نکته ی دیگری که در زمان خرید چرخ گوشت صنعتی باید به آن توجه داشته باشید مدل دستگاه می باشد. معمولا چرخ گوشت های صنعتی را از نظر مدل به دو دسته ی اصلی چرخ گوشت صنعتی تسمه ای و چرخ گوشت صنعتی رومیزی تقسیم می کنند.

فروش ویژه: چرخ گوشت 32 تسمه ای

حجم کاری

نکته ی دیگری که در زمان خرید چرخ گوشت صنعتی باید به آن توجه داشته باشید حجم کاری کسب و کار شما می باشد. اگر میزان گوشت چرخ کرده ی مورد نیاز شما در طول روز کم است انتخاب چرخ گوشت صنعتی رومیزی به دلیل ارزان بودن و ظرفیت کم بهترین گزینه است.

اما چنانچه حجم مواد اولیه ی مورد نیاز شما در طول روز بالا است می توانید به سراغ چرخ گوشت های تسمه ای بروید.

در زمان خرید چرخ گوشت صنعتی توجه به این موضوع که می خواهید گوشت یخ زده یا معمولی را چرخ کنید بسیار مهم است. برخی از چرخ گوشت ها تنها برای چرخ کردن گوشت های تازه طراحی شده و قادر به چرخ کردن گوشت منجمد نیستند.

میزان مصرف برق، مدل موتور، جنس تیغه ها، خنک کنندگی موتور و… از دیگر نکاتی است که باید در زمان خرید چرخ گوشت های صنعتی به آن توجه داشته باشید.

حجم کاری

انواع چرخ گوشتهای صنعتی

چرخ گوشت های صنعتی را می توان به انواع ذیل تقسیم بندی کرد:

چرخ گوشت صنعتی رومیزی: از این مدل چرخ گوشت برای چرخ کردن حجم کمی از مواد غذایی استفاده می شود.

چرخ گوشت صنعتی مبله: این چرخ گوشت ها در مدل های 32 و 42 به بازار عرضه شده و دارای ارتفاع زیادی هستند.

چرخ گوشت صنعتی تسمه ای: با این نوع از چرخ گوشت به راحتی می توان مواد خوراکی مانند سیب زمینی و پیاز را چرخ کرد.

چرخ گوشت صنعتی گیربکسی: در این مدل از چرخ گوشت ها بین موتور و قطعاتی مانند روده چرخ گوشت صنعتی، گلویی چرخ گوشت صنعتی و تیغ از چرخ دنده و گیربکس استفاده می شود. از جمله معایب چرخ گوشت صنعتی گیربکسی، چرخ کردن مواد غذایی آب دار است که سبب می شود چرخ گوشت بعد از مدتی دچار سر و صدا شود.

نحوه بستن تیغه چرخ گوشت صنعتی

بعد از جداسازی و شست و شوی اجزای چرخ گوشت صنعتی توجه داشته باشید که تمامی قطعات را به خوبی متصل کنید. محفظه چرخ گوشت را به خوبی در جای خود قرار دهید، حلزونی چرخ گوشت را از بخش پهن آن در داخل دستگاه بگذارید، در صورتی که حلزونی به درستی در چرخ گوشت جای نگیرد بقیه ی قطعات در جای خود قرار نخواهند گرفت.

برای قرار دادن تیغه باید بخش برنده و تیز آن را به سمت خودتان باشد. در صورت اشتباه قرار دادن تیغه ی چرخ گوشت فرآیند چرخ کردن به خوبی انجام نخواهد شد. در آخر باید تیغه شبکه را قرار داده و بعد از محکم کردن قطعات از دستگاه استفاده نمایید.

نحوه بستن تیغه چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی دست دوم

اگر قصد خرید چرخ گوشت صنعتی دست دوم را دارید باید به نکاتی از جمله قدرت موتور و سالم بودن تیغه ها توجه داشته باشید. قیمت چرخ گوشت صنعتی رومیزی دست دوم بسیار کمتر بوده و برای افرادی که تصمیم دارند با هزینه ای اندک کسب و کار جدیدی راه اندازی کنند مناسب است.

نحوه کار با چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت های صنعتی در انواع مدل های رومیزی و ایستاده تولید و عرضه می شود و بعضی از آن ها توان چرخ کردن گوشت منجمد و یخ زده را هم دارد. اصلی ترین تفاوت چرخ گوشت های صنعتی با مدل های معمولی توان بالای این دستگاه ها است که شما می توانید به کمک آن حجم زیادی از گوشت را با سرعت بالا چرخ کنید.

خرید چرخ گوشت صنعتی دست دوم

مهمترین نکاتی که باید برای خرید چرخ گوشت صنعتی دست دوم به آن ها توجه کنید عبارت است از:

  • چرخ گوشت قدیمی نخرید

خوشبختانه چرخ گوشت های صنعتی در طی سال های اخیر پیشرفت زیادی کردند، فرقی ندارد که چرخ گوشت صنعتی جدید و نو بخرید یا دست دوم به هر حال باید دستگاهی را انتخاب کنید که به تازگی تولید شده و کیفیت و ساختار خوبی داشته باشد.

خرید چرخ گوشت صنعتی دست دوم

  • مستهلک نبودن قطعات چرخ گوشت

اگر چرخ گوشت صنعتی قدیمی را خریداری کنید به احتمال زیاد قطعات دستگاه مستهلک شده و عمر مفید خود را از دست داده است. برای همین موقع خرید چرخ گوشت صنعتی دست دوم از سالم بودن تمامی قطعات آن مطمئن شوید.

  • عدم زنگ زدگی چرخ گوشت

قطعات داخلی چرخ گوشت از استیل و چدن ساخته شده و به دلیل تماس با گوشت باید از جنسی تولید شود که بعد از مدتی دچار خوردگی و زنگ زدگی نشده و به راحتی قابل شستشو باشد اگر در زمان خرید چرخ گوشت صنعتی دست دوم متوجه زنگ زدگی و فرسودگی قطعات شده اید از خرید این دستگاه صرف نظر کنید چون قطعا در آینده ای نزدیک متحمل هزینه های اضافی خواهید شد.

عدم زنگ زدگی چرخ گوشت

  • عدم لرزش و صدا

نحوه ساخت چرخ گوشت صنعتی به نوعی است که می تواند حجم زیادی از گوشت را چرخ کند اگر با روشن کردن چرخ گوشت متوجه صدا یا لرزش بیش از اندازه ی دستگاه شده اید، خرید این چرخ گوشت دست دوم اشتباه است.

  • سالم بودن چرخ ها

برخی از مدل های چرخ گوشت صنعتی دارای پایه های چرخ دار هستند و باید دقت کنید زمانی که می خواهید چرخ گوشت صنعتی ایستاده و پایه دار خریداری کنید حتما به سالم بودن چرخ ها توجه داشته باشید تا بتوانید چرخ گوشت را به راحتی جابجا کنید، در صورت مشاهده ی هر گونه خرابی یا شکستگی در پایه ها باید از خرید محصول مورد نظر صرف نظر کنید.

  • هزینه چرخ گوشت صنعتی دست دوم

اگر میخواهید چرخ گوشت صنعتی خرید کنید آن هم به صورت دست دوم باید به هزینه ی آن توجه داشته باشید چرا که چرخ گوشت صنعتی خارجی و ایرانی به صورت دست دوم در قیمت های مختلفی تولید و عرضه می شود و شما باید در زمان خرید قیمت این دستگاه را در نظر بگیرید.

ممکن است بعضی از چرخ گوشت های صنعتی دست دوم نسبت به بقیه ی دستگاه ها یا حتی مدل های نو گران تر هم باشد.

هزینه چرخ گوشت صنعتی دست دوم

لیست قیمت چرخ گوشت نیمه صنعتی

چرخ گوشت صنعتی قیمت های مختلفی دارد چه به صورت نو و یا دست دوم، چرخ گوشت صنعتی کوچک قیمت کمتری در مقایسه با مدل های بزرگ و جدید دارد و شما باید با توجه به بودجه و البته کسب و کار خود اقدام به خرید کنید، چرخ گوشت صنعتی قنادی، قصابی، کبابی، تهیه غذا، رستوران و هتل هر کدام باید با توجه به وسعت کسب و کار و تعداد مشتریان کارایی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید