09190308305

02634462960

تفاوت سرخ کن بدون روغن و معمولی

سرخ کن بدون روغن و تفاوت آن با سرخ کن های معمولی

اگر با سرخ کن بدون روغن و تفاوت آن با سرخ کن های معمولی آشنایی ندارید تا انتهای این مطلب با ابتکار استیل همراه باشید. ما در این مقاله تصمیم داریم به معرفی سرخ کن بدون روغن بپردازیم.

سرخ کن صنعتی

قطعا تمامی افراد به خصوص کودکان از خوردن غذاهای سرخ شده و سوخاری های مختلف لذت می برند. به همین دلیل رستوران و فست فودی که منوی سوخاری متنوعی داشته باشد طرفداران و مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت.

خرید: سرخ کن 3 لگنه صنعتی کابین دار

کیا از سرخ کن استفاده میکنن؟ از انواع سرخ کن صنعتی در ساندویچی، فست فود، کافی شاپ، اغذیه فروشی، تهیه غذا، رستوران به جهت آماده سازی ماهی، میگو و مرغ سوخاری و سرخ کردن فلافل، هات داگ، قارچ و سیب زمینی استفاده می شود. از سرخ کن های خانگی نیز میتوان برای تهیه ی انواع سوخاری در خانه استفاده کرد.

سرخ کن های صنعتی

لیست انواع سرخ کن

به طور کلی سرخ کن ها را میتوان به 3 گروه ذیل تقسیم کرد:

  • سرخ کن معمولی
  • سرخ کن گازی
  • سرخ کن برقی
  • سرخ کن بدون روغن

پیش تر در خصوص انواع سرخ کن های صنعتی توضیحاتی ارائه داده ایم و در مقاله ی مقایسه سرخ کن های گازی و برقی به تفاوت این دو مدل از سرخ کن های صنعتی پرداختیم.

یکی از انواع سرخ کن جدید با نام سرخ کن بدون روغن یا رژیمی شناخته می شود. امروزه بسیاری از افراد به سلامت خود اهمیت میدهند و به دنبال غذاهای لذیذی هستند که خوشمزه بوده اما به صورت سالم طبخ شده باشد. غذاهای آماده شده در سرخ کن های بدون روغن یا رژیمی این امکان را به افراد و ورزشکاران میدهد تا از غذاهای سوخاری سالم و بدون روغن لذت ببرند.

اطلاعات درباره سرخ کن بدون روغن

همانطور که از نام این سرخ کن ها مشخص است برای طبخ غذا نیازی به روغن ندارند و تنها با جریان هوای داغ پخت را انجام می دهند. به همین دلیل است که غذای آماده شده در سرخ کن صنعتی بدون روغن سالم است.

خرید: سرخ کن تک لگنه رومیزی

در سرخ کن های بدون روغن از یک المنت و فن برای ایجاد هوای داغ استفاده شده است. سرخ کن صنعتی بدون روغن مناسب برای غذاهای نیمه آماده همچون ناگت و… نیز می باشد.

اطلاعات درباره سرخ کن بدون روغن

معمولا فست فود و ساندویچی هایی که در منوی خود غذاهای رژیمی ارائه میدهند از این نوع سرخ کن استفاده می کنند.

نحوه کار سرخ کن

در سرخ کن های بدون روغن هوای داغ با چرخش در اطراف غذا سبب پخته شدن و البته ترد شدن غذا خواهد شد. جالب است بدانید طعم و رنگ غذا بعد از پخت در سرخ کن صنعتی بدون روغن تغییری نخواهد کرد. افرادی که میخواهند غذاهای آماده شده در این دستگاه کمی طعم روغن بدهد میتوانند از یک قاشق غذاخوری روغن نیز استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: در سرخ کن چه چیزهایی میشه درست کرد؟

راهنمای استفاده از سرخ کن بدون روغن

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه با سرخ کن کار کنیم زمانی که بدون روغن است با ما در ادامه همراه باشید.

نحوه استفاده سرخ کن بدون روغن شبیه به اجاق گاز همرفت است. در حقیقت در سرخ کن بدون روغن صنعتی حجم زیادی از مواد غذایی را میتوان در سریع ترین زمان بدون روغن آماده کرد.

راهنمای استفاده از سرخ کن بدون روغن

استفاده از این سرخ کن مانند دیگر سرخ کن های معمولی برقی و گازی است تنها کافی است مواد خوراکی را داخل سبد دستگاه بریزید اما لازم است برای تهیه ی سوخاری های خوشمزه به نکات ذیل توجه داشته باشید:

  • بیش از ظرفیت سرخ کن آن را پر نکنید.
  • برای جلوگیری از چسبیدن خوراکی ها به سبد، درب سرخ کن را باز کرده و آن را تکان دهید.
  • برای جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی به سبد میتوانید چند قطره روغن روی خوراکی ها اسپری کنید.
  • برای هم زدن، پر و خالی کردن مواد غذایی از اجسام نوک تیز استفاده نکنید چرا که موجب وارد شدن آسیب به ماهیتابه دستگاه خواهد شد.

خرید: سرخ کن دو لگنه کابین دار

بهترین سرخ کن بدون روغن

سرخ کن های صنعتی بدون روغن متعددی در بازار موجود هستند که میتوانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای کار با سرخ کن بدون روغن با روشن کردن دستگاه و تعیین برنامه ی مناسب، خوراکی ها را داخل ظرف مخصوص قرار داده و زمان طبخ آن ها را مشخص کنید. با انتخاب دکمه ی شروع، پخت آغاز خواهد شد.

بهترین سرخ کن بدون روغن

تفاوت سرخ کن بدون روغن با دیگر سرخ کن ها

از جمله اصلی ترین تفاوت های سرخ کن های صنعتی بدون روغن با دیگر انواع سرخ کن صنعتی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کالری

سرخ کن بدون روغن صنعتی میتواند تا 90 درصد میزان استفاده از روغن را کاهش دهد. جالب است بدانید کالری سیب زمینی سرخ شده در سرخ کن معمولی 312 و در سرخ کن های بدون روغن 226 کالری می باشد.

  • مصرف روغن

همانطور که مشخص است سرخ کن های بدون روغن کمترین میزان مصرف روغن را در مقایسه با دیگر سرخ کن های صنعتی دارند.

  • مصرف انرژی

در بین انواع مختلف سرخ کن ، سرخ کن صنعتی بدون روغن کمترین میزان مصرف انرژی را دارد.

  • قابلیت

معمولا از سرخ کن های بدون روغن به منظور گریل کردن و حتی خشک کردن خوراکی هایی مانند میوه میتوان استفاده کرد.

  • طعم و مزه

به دلیل آماده سازی غذا در سرخ کن های بدون روغن با جریان هوای داغ، طعم و مزه ی غذاها به خوشمزگی خوراکی های برشته شده در روغن فراوان نخواهد بود.

خرید: سرخ کن دو لگنه رومیزی

  • سلامت غذا

تفاوت دیگر غذاهای آماده شده در سرخ کن های بدون روغن با سرخ کن معمولی سالم بودن غذاهای طبخ شده می باشد. پس اگر رژیم غذایی خاصی دارید و به سلامت خود اهمیت داده و غذاهای ترد و سوخاری را دوست دارید سرخ کن بدون روغن بهترین انتخاب است.

سلامت غذا

  • امنیت

سرخ کن های بدون روغن صنعتی با توجه به نوع عملکردشان نسبت به دیگر سرخ کن ها امنیت بالاتری دارند.

  • امکانات

در سرخ کن های گازی و برقی به دلیل غوطه ور بودن روغن تنها میتوان یک نوع خوراکی را تهیه کرد. اما در سرخ کن های بدون روغن میتوان چند غذا را به صورت همزمان آماده کرد. برخی از انواع سرخ کن های صنعتی بدون روغن دارای قفسه ها و سبدهای متفاوتی به منظور پخت انواع غذاها می باشند.

  • گرم کردن غذا

گرم کردن غذا تنها در سرخ کن های بدون روغن امکانپذیر است. در واقع در سرخ کن های گازی و برقی با روغن نمیتوان غذا را مجددا گرم کرد.

  • ظاهر زیبا

معمولا سرخ کن های بدون روغن دارای ظاهر زیباتری هستند، این موضوع در زمانی که قصد خرید سرخ کن بدون روغن خانگی برای آشپزخانه ی منزل خود را دارید اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد.

کدام سرخ کن خوب است ؟

برای انتخاب بهترین سرخ کن لازم است تا با معایب و مزایای آن آشنا شوید:

مزایای سرخ کن صنعتی بدون روغن

  • سالم بودن و کم کالری بودن غذاها
  • شست و شوی آسان به دلیل نداشتن روغن و چربی
  • با سرخ کن های بدون روغن میتوانید مواد غذایی ترد، خوشمزه و طلایی را آماده کنید. طبخ مرغ، میگو، سیب زمینی، بادمجان، کدو، قارچ، ماهی در سرخ کن بدون روغن انجام می شود.

مزایای سرخ کن صنعتی بدون روغن

معایب سرخ کن های بدون روغن

  • زمان پخت در سرخ کن های بدون روغن نسبت به سرخ کن معمولی بیشتر است.
  • خوراکی های آماده شده در سرخ کن های بدون روغن به اندازه ی سرخ کن های معمولی ترد نخواهند بود.
  • احتمال ایجاد مواد مضری مانند آمین های هتروسیکلیک و هیدروکربن های آروماتیک در سرخ کن های بدون روغن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید