09190308305

02634462960

در سرخ کن چه چیزهایی میشه درست کرد؟

در سرخ کن چه چیزهایی میشه درست کرد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در سرخ کن چه چیزهایی میشه درست کرد؟ یا از سرخ کن چه استفاده ای میشه کرد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید تا انتهای این مطلب با ابتکار استیل همراه شوید.

سرخ کن صنعتی

یکی از اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی که می توان آن را در گروه تجهیزات فست فود نیز قرار دارد سرخ کن صنعتی می باشد. قطعا برای سرخ کردن انواع مواد غذایی در حجم زیاد و با بالاترین سرعت در محیط هایی مانند رستوران، فست فود، کافی شاپ، فودکورت، اغذیه فروشی و… نیاز به دستگاهی به نام سرخ کن صنعتی می باشد.

خرید: سرخ کن 3 لگنه صنعتی کابین دار

انواع سرخ کن صنعتی

انواع سرخ کن های صنعتی در دسته های سرخ کن های رومیزی، کابین دار ساده، کابین دار با سیستم روغن و پمپ، سرخ کن با سیستم فیلتر و پمپ روغن قرار می گیرد.

انواع سرخ کن صنعتی

از سرخ کن چه استفاده هایی میشه کرد ؟

از سرخ کن میتوان برای سرخ کردن انواع خوراکی ها در روغن غوطه ور استفاده کرد. از جمله کاربرد های سرخ کن میتوان به آماده سازی موارد ذیل اشاره کرد:

  • فلافل
  • مرغ سوخاری
  • ماهی سوخاری
  • ناگت
  • پیراشکی
  • چیپس
  • سیب زمینی
  • پیاز، کدو، بادمجان، قارچ و…

پس اگر منویی متنوع از انواع سوخاری ها را به مشتریان خود ارائه می دهید قطعا نیاز به سرخ کن صنعتی خواهید داشت.

از سرخ کن چه استفاده هایی میشه کرد ؟

سرخ کن برای چی خوبه ؟

در حقیقت سرخ کن ها که در انواع خانگی و صنعتی موجود می باشند به آشپز این امکان را می دهد که با غوطه ور کردن مواد خوراکی در داخل روغن، سوخاری هایی خوشمزه و ترد آماده کند. استفاده از سرخ کن به خصوص از نوع صنعتی برای سرخ کردن حجم زیاد خوراکی ها مفید می باشد. سرخ های دارای تایمر این امکان را به آشپز می دهد تا بدون نگرانی از سوختن غذا به دیگر کارهای خود مشغول شود.

خرید: سرخ کن 2 لگنه کابین دار

با کمک سرخ کن می توان هر نوع خوراکی را سوخاری و آماده کرد، طرز استفاده از سرخ کن برای بادمجان، مرغ، سیب زمینی شبیه به هم می باشد تنها کافی است مواد اولیه ی مورد نظر را شسته و خرد کرده و در داخل سبد سرخ کن قرار دهید، با گذاشتن سبد در داخل محفظه عملیات سرخ کردن آغاز خواهد شد سرخ کن های صنعتی و خانگی دارای دستگیره یا پایه ای هستند که بعد از سرخ کردن می توان سبد را به جهت روغن گیری بر روی آن قرار داد.

البته باید توجه داشته باشید که در سرخ کن های تایمر دار درجه ی مناسب برای سرخ شدن را انتخاب کنید به عنوان مثال درجه سرخ کن برای سیب زمینی سرخ کردن با مرغ و ماهی متفاوت بوده و با توجه به نوع مواد غذایی باید از طریق راهنمای دستگاه درجه ی مناسب را انتخاب نمایید.

نحوه کار سرخ کن رژیمی

سرخ کن بدون روغن که با نام سرخ کن رژیمی شناخته می شود. دستگاهی محبوب است که با کمک آن می توان انواع خوراکی ها را با حداقل روغن یا بدون روغن و به صورت رژیمی آماده کرد، به همین دلیل غذاهای آماده شده در سرخ کن بدون روغن، کم کالری و کم چربی بوده و این نوع از سرخ کن ها به عنوان سالم ترین سرخ کن شناخته می شوند. به عنوان مثال آماده کردن ماهی در سرخ کن بدون روغن غذایی سالم، رژیمی و مناسب ورزشکاران خواهد بود.

خرید: سرخ کن دو لگنه رومیزی

طرز کار سرخ کن رژیمی

طرز استفاده سرخ کن رژیمی و طرز کار این سرخ های بدون روغن شبیه به فرهای کانوکشن می باشد. به طوری که برای انتقال گرما به مواد غذایی از جریان همرفتی استفاده می شود. دارا بودن المنت های قوی سبب داغ شدن هوای داخلی و سرخ و طبخ مواد غذایی خواهد شد. به طوری که خوراکی ها بدون نیاز به روغن در هوای داغ برشته می شوند.

خرید: سرخ کن تک لگنه رومیزی

در برخی از مدل های سرخ کن بدون روغن یک فن برای توزیع یکنواخت حرارت به کار گرفته شده است. علاوه بر این، سبد این دستگاه ها مانند مدل های معمولی سرخ کن دارای سوراخ هایی برای حرکت جریان هوا می باشد. علاوه بر سالم بودن مواد غذایی با این شیوه ی پخت می توان به افزایش سرعت و شست و شوی ساده ی این دستگاه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: انواع سرخ کن های صنعتی

قیمت انواع سرخ کن رژیمی

با توجه به بالا بودن تنوع سرخ کن های صنعتی برای اطلاع از قیمت دقیق انواع سرخ کن رژیمی می توانید با کارشناسان ابتکار استیل در تماس باشید.

قیمت انواع سرخ کن رژیمی

دیدگاهتان را بنویسید