09190308305

02634462960

تصفیه روغن به صورت دستی در آشپزخانه

تصفیه روغن دستی

همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین مواد خوراکی در فست فودی، سوخاری فروشی، رستوران، کترینگ و بطور کلی آشپزخانه ها روغن است؛ در واقع استفاده از روغن مناسب و سالم تاثیر زیادی در کیفیت و طعم غذا داشته و اگر از روغن های سوخته و چند بار مصرف بدون تصفیه برای سرخ کردن انواع مواد غذایی استفاده کنید نه تنها مشتریان خود را ناراضی خواهید کرد بلکه غذاهای آماده شده بی کیفیت و بدمزه خواهند بود به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از ابتکار استیل به نحوه ی تصفیه روغن به صورت دستی در آشپزخانه پرداخته و در آخر نیز با معرفی دستگاهی کاربردی به شما ساده ترین روش تصفیه روغن را آموزش دهیم؛ پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

آیا می توان از روغن سرخ کردنی چند بار استفاده کرد؟

شما می توانید از روغن سرخ کردنی مجددا استفاده کنید و البته این موضوع بستگی به این دارد که روغن را تصفیه می کنید یا خیر و اینکه چه خوراکی را پیش از این با روغن سرخ کرده اید. به طور کلی می توانید از روغن حداقل 3 بار استفاده نمایید اگر روغن به رنگ قهوه ای درآمده و دود می کند یا بوی چربی از آن به مشام میرسد زمان آن رسیده که روغن را دور بریزید.

تصفیه روغن دستی

در واقع برای سرخ کردن خوراکی های مختلف نمی توانید هر بار روغن را تعویض کنید و بهترین روش تصفیه روغن سرخ کن است و ما در ادامه بهترین روش های تصفیه روغن سوخته خوراکی را به شما آموزش خواهیم داد.

تصفیه روغن دستی در آشپزخانه

در ادامه به بهترین روش ها برای تصفیه ی روغن در رستوران، فست فود، سوخاری فروشی و … پرداخته ایم.

جمع آوری مواد سوخته از روغن

در ابتدا ظرفی مناسب انتخاب کرده و روغن را به داخل ظرف منتقل کنید حال میتوانید پسماند مواد غذایی، ذرات ریز و سوخته، ضایعات و مواد ریز را از داخل روغن جمع آوری نمایید.

بیشتر بخوانید » 10 مزیت تصفیه روغن صنعتی

تصفیه روغن دستی

تصفیه روغن دستی با نشاسته ذرت

یکی دیگر از بهترین روش ها برای تصفیه روغن اضافه کردن ترکیبی از آب و نشاسته ذرت است، باید به ازای هر فنجان روغن به میزان ¼ آب و 1 قاشق نشاسته ذرت را به روغن خنک شده اضافه کنید.

حال روغن را به آرامی بر روی حرارت قرار دهید البته نباید روغن به جوش برسد؛ باید با کفگیر آن را به آرامی هم زده تا نشاسته سفت شود.

حال روغن را از روی حرارت برداشته و از توری ریز عبور دهید با این روش روغن به راحتی تصفیه خواهد شد.

تصفیه روغن با فیلترها

از دیگر روش های تمیز و تصفیه کردن روغن استفاده از فیلتر است، فیلتر مخصوص روغن، فیلتر پارچه ای، فیلتر کاغذی و سیلیکونی از جمله بهترین فیلترها برای تصفیه ی سریع روغن است.

تصفیه روغن دستی

تمیز کردن روغن با پارچه

می توانید با پارچه ای با بافت محکم نیز روغن را تصفیه کنید، برای این کار پارچه ای تمیز آماده کنید و آن را بر روی سطح ظرف قرار دهید بعد روغن را به آرامی از پارچه عبور دهید تا آلودگی و ذرات بزرگ به راحتی جدا شوند.

استفاده از دستگاه تصفیه روغن صنعتی

و امااااا یکی از بهترین روش ها برای تصفیه ی روغن در آشپزخانه های صنعتی استفاده از دستگاه فیلتر روغن است؛ همانطور که تا اینجا به شما توضیح دادیم این روش ها برای تصفیه ی روغن راهکارهای کاربردی و قابل استفاده ای بوده و میتوانید با این روش ها روغن را تصفیه کنید ولی قطعا در آشپزخانه و پخت و پز در حجم بالا که سرعت اهمیت دارد نیاز به دستگاهی مناسب است که بتوان به سرعت روغن را تصفیه کرد.

بیشتر بخوانید » تاثیر سرخ کن صنعتی بر طعم غذا

تصفیه روغن دستی

دستگاه تصفیه روغن سرخ کن بلژیکی یکی از بهترین دستگاه ها برای تصفیه ی روغن است این دستگاه با دارا بودن فیلترهای قابل تعویض مناسب سرخ کن های هنی پنی، امپریال، دین و … می باشد و به راحتی می توانید ذرات ریز و سوخته را جدا کنید. استفاده از این دستگاه بسیار ساده است و کاملا استاندارد و بهداشتی می باشد.

سخن آخر درباره تصفیه روغن دستی

ضمن تشکر از همراهی شما تا انتهای این مقاله، امیدواریم اکنون با نحوه ی تصفیه ی روغن آشنا شده باشید، چنانچه قصد خرید دستگاه تصفیه روغن سرخ کن بلژیکی را دارید می توانید این محصول کاربردی را از مجموعه ی ابتکار استیل با قیمتی مناسب خریداری نمایید، جهت استعلام قیمت این محصول کافی است با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید