09190308305

02634462960

انواع گرمخانه غذا صنعتی

انواع گرمخانه غذا صنعتی

گرمخانه غذا یکی از تجهیزات رستورانی پرکاربرد میباشد که در کارخانه ها، ادارات، کارگاه ها، مدارس، دانشگاه ها و… میتوان از آن به جهت گرم و تازه نگه داشتن غذای پرسنل استفاده کرد. گرمخانه در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه میشود و ما تصمیم داریم در این مقاله به معرفی کاربرد و انواع گرمخانه غذا صنعتی بپردازیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گرمخانه غذا صنعتی

همان طور که اشاره شد گرمخانه صنعتی یا گرمکن غذا برای نگه داری غذا در دمایی مناسب و برای محیط های مختلف استفاده می شود.

انواع گرمخانه غذا صنعتی

گرمخانه های صنعتی معمولا به انواع ذیل تقسیم می شوند:

  • گرمخانه های خانگی و صنعتی

گرمخانه های غذا در 2 مدل خانگی و صنعتی تولید می شوند، گرمخانه های صنعتی ظرفیت بالایی داشته و معمولا در محیط هایی با پرسنل بالا یا آشپزخانه های صنعتی قابل استفاده هستند، در بسیاری از آشپزخانه ها حجم بالایی از غذا تولید شده و تا زمان رساندن آن ها به مشتری غذا ها را داخل گرمخانه قرار میدهند تا غذا در زمان ارائه به مشتری گرم باشد.

انواع گرمخانه غذا

  • گرمکن های ایستاده و رومیزی

نوع دیگری از تقسیم بندی گرمکن های غذا، ایستاده و رومیزی بودن آن است. معمولا گرمخانه های ایستاده ظرفیت بالاتری دارند. و گرمخانه های رومیزی به دلیل ظرفیت محدودی که دارند در مکان هایی که پرسنل کمی دارند استفاده می شوند.

  • گرمخانه های گازی

از نظر نوع سوخت نیز گرمخانه ها به دو دسته ی گازی و برقی تقسیم می شوند، گرمخانه های صنعتی که به صورت گازی تولید میشوند معمولا ظرفیت های مختلفی داشته و با ظرفیت 20، 40، 60، 100 و… عرضه می شوند، این نوع از گرمخانه ها دارای ترموکوبل هستند. گرمکن های گازی قابلیت اتصال به گاز شهری یا کپسول را دارند که با توجه به نیاز و درخواست مشتری به آن ها ارائه خواهد شد.

انواع گرمخانه غذا

  • گرمخانه های برقی

دمای داخلی گرمخانه های صنعتی برقی از طریق نمایشگر های دیجیتالی که بر روی آن ها نصب است نمایش داده می شود، علاوه بر این گرمکن های برقی دارای ترموستات برای تنظیم دمای دلخواه و قطع هوشمند می باشند. در صورتی که دمای داخل گرمخانه از حد مجاز بالاتر برود ترموستات با قطع اتوماتیک جریان برق به نحوی عمل میکند که غذا ها بیش از حد گرم نشوند.

ویژگی های انواع گرمکن های صنعتی

  1. یکی از مهم ترین ویژگی های گرمکن های غذا این است که این محصول باید دارای عایق بندی مناسب بوده و بدنه ی آن به نوعی باشد که از اتلاف حرارت و گرما از داخل گرمخانه به بیرون جلوگیری کنند.
  2. نمای داخلی و خارجی گرمخانه ها باید به نوعی باشد که در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد.
  3. دستگاه های گرمخانه غذا باید به نحوی طراحی و ساخته شوند که بتوانند غذا را با حفظ طعم و کیفیت به مدت طولانی گرم نگه داشته و از نفوذ هر گونه باکتری و میکروب به داخل گرمکن جلوگیری نمایند.
  4. در ساخت گرمخانه ها از شلف هایی استفاده شده است که گرما از بین آن ها عبور کرده و تمامی غذا های موجود در قفسه های گرمکن به خوبی گرم می شوند.

انواع گرمخانه غذا

قیمت گرمکن غذا

معمولا عوامل بسیاری در قیمت گرمخانه های غذا نقش دارند و قیمت این محصول با توجه به عوامل ذیل تعیین خواهد شد:

  • نوع سوخت
  • ایستاده یا رومیزی
  • ظرفیت
  • گنجایش
  • ابعاد دستگاه
  • جنس گرمکن

دیدگاهتان را بنویسید