09190308305

02634462960

طرز تهیه اشنیتزل

طرز تهیه اشنیتزل

اشنیتزل همان طور که از نامش پیداست یک غذای آلمانی است. این غذای خوشمزه که از لایه نازکی از گوشت با لایه ای از آرد و تخم مرغ پخته می شود؛ باید کاملا ترد سرو شود. اشنیتزل به همراه سیب زمینی پخته شده و لیمو ترش سرو می شود. از نظر ارزش غذایی، اشنیتزل حاوی مقادیر قابل ملاحظه پروتئین و کربوهیدارت است. ما در این مقاله قصد داریم به طرز تهیه اشنیتزل بپردازیم.

مواد اولیه اشنیتزل

  • 4 تکه گوشت گوساله یا گوسفند
  • یک دوم فنجان آرد
  • 1 قاشق چای خوری نمک
  • 2 عدد تخم مرغ بزرگ
  • 1 فنجان آرد سوخاری
  • 1 فنجان روغن نباتی

طرز تهیه اشنیتزل

  1. گوشت را روی تخته کار پلی اتیلنی تکه تکه و به ورقهای نازک ببرید. تکه های گوشت را داخل کیسه های زیپ گالن قرار دهید. با بیفتکوب چند ضربه آرام به گوشت ها بزنید تا خوب نرم شوند.
  2. در داخل یک کاسه جداگانه، یک چهارم فنجان آرد بریزید و گوشت ها را داخل آن قرار دهید. برای جلوگیری از کثیف شدن ظرف اضافه، میتوانید آرد را داخل همان کیسه گوشت ها بریزید.
  3. در یک ظرف کم عمق تخم مرغ ها را خوب بهم بزنید و تکه های گوشت آردی شده را داخل مواد تخم مرغی قرار دهید. وقتی تکه های گوشت به خوبی به تخم مرغ آغشته شد، آن ها را در پودر سوخاری بگذارید.
  4. داخل یک ماهیتابه، یک دوم فنجان روغن را گرم کنید. بهتر است ماهیتابه شما از جنس چدن باشد تا نتیجه بهتری بگیرید. هر دو طرف تکه های گوشت آغشته به پودر سوخاری را در روغن خوب سرخ کنید. به طور متوسط هر سمت حدود 4 الی 5 دقیقه طول میکشد که خوب سرخ شده و طلایی رنگ شوند.

نکته: این غذا در کشور آلمان با گوشت خوک طبخ می شود، اما شما جهت تغییر در برنامه غذایی خود و به کارگیری این دستور پخت جذاب، میتوانید از گوشت گوساله یا گوسفند که در این دستور گفته شد و مرغ نیز استفاده کنید.

منبع: تجهیزات آشپزخانه صنعتی ابتکار استیل

دیدگاهتان را بنویسید