09190308305

02634462960

آبسردکن چگونه کار میکند؟

آبسردکن چگونه کار میکند؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که آبسردکن چگونه کار میکند؟ تا انتهای این مطلب با ابتکار استیل همراه باشید. ما در این مقاله تصمیم داریم به نحوه کار آبسردکن صنعتی استیل بپردازیم.

آبسردکن استیل صنعتی

همانطور که میدانید آبسردکن های صنعتی به جهت استفاده در محیط های پر رفت و آمد تعبیه شده اند. از آب سرد کن استیل صنعتی میتوان در مدارس، ادارت، مساجد، شرکت، کارگاه، هیئت و… استفاده کرد.

آبسردکن های صنعتی از نوع استیل دارای ظرفیت ها و تعداد شیر های مختلفی هستند که ما در مقاله ی مقایسه انواع آبسردکن های صنعتی به اصلی ترین تفاوت های آب سردکن ها اشاره کردیم.

از آن جایی که آبسردکن دائما در معرض آب قرار دارد، مخزن آبسردکن، شیر و دیگر قطعاتی که در تماس آب هستند باید از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده باشند.

از دیگر ویژگی های آبسرد کن استیل میتوان به عایق بندی مناسب دستگاه اشاره کرد. عایق بندی تزریق فوم باعث می شود برودت و سرما داخل دستگاه محفوظ بماند.

آبسردکن استیل صنعتی

نحوه عملکرد آبسردکن

با وجود اینکه عملکرد دستگاه های آبسردکن یکسان است اما سیستم های آبسردکن انواع مختلفی دارد. گروهی از دستگاه های آبسردکن صنعتی دارای یک مخزن مجزا بوده و دسته ی دیگر مستقیما به آب لوله کشی شهری متصل می شوند. البته استفاده از آبسردکن های مخزن دار متداول تر می باشد.

خرید: آبسردکن تک شیر استیل

نحوه اتصال آبسردکن به آب شهر

آب سردکن های منبع دار برای محیط های کم جمعیت که رفت و آمد زیادی ندارد مناسب بوده و آبسردکن های اتصال مستقیم که برای تامین آب سرد به آب لوله کشی نیاز دارد و برای محیط های شلوغ و پر تردد مناسب است.

با اتصال لوله آب شهری یا خروجی به مخزن باید منتظر باشید که مخزن دستگاه کاملا پر شود. بعد از آن با اتصال دستگاه به برق موتور آبسردکن شروع به کار کرده و آب جمع شده در مخزن را به کمک کمپرسور خنک می کند.

خرید: آبسردکن سه شیر

همانطور که میدانید کمپرسور آبسردکن های استیل به لوله ی اواپراتور متصل بوده و با جریان مبرد گازی درون لوله ها آب مخزن خنک خواهد شد. توجه داشته باشید توان و قدرت موتور و کمپرسور باید با توجه به ظرفیت آب سرد کن تعیین شود.

ترموستات با تشخیص گرم شدن آب را تشخیص داده و سیستم سرمایشی دستگاه دوباره به کار خواهد افتاد.

دستگاه های آب سرد کن استیل دارای شناورهای خاصی هستند که با کاهش سطح آب باعث می شود شیر آب باز شده و مخزن دوباره پر شود.

نحوه اتصال آبسردکن به آب شهر

همانطور که اشاره شد قیمت آبسردکن های استیل با توجه به ظرفیت و تعداد شیر متفاوت است. برای استعلام قیمت آبسردکن برای مدرسه ، هیئت و مسجد میتوانید با کارشناسان ابتکار استیل در تماس باشید.

خرید: آبسردکن دو شیر استیل

آبسردکن های پدالی

نوع دیگری از آب سردکن ها با نام پدالی شناخته می شوند. در این آبسردکن ها تنها کافی است پدال را بفشارید و نیاز به هیچ گونه تماسی با دستگاه نخواهد بود و به همین دلیل آب سرد کن در معرض آلودگی قرار ندارد.

آبسردکن های پدالی

دیدگاهتان را بنویسید