09190308305

02634462960

نکات مهم برای خرید تجهیزات رستوران

نکات مهم برای خرید تجهیزات رستوران

امروزه رستوران داری را میتوان یکی از مشاغل پرطرفدار دانست، صاحبان این کسب و کار مسئولیت زیادی بر عهده دارند چرا که شغل آن ها با سلامت افراد در ارتباط است، خرید تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی رستوران را میتوان اولین قدم برای راه اندازی این کسب و کار دانست به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی نکات مهمی برای خرید تجهیزات رستوران بپردازیم.

انواع تجهیزات رستوران

معمولا تجهیزات رستوران در دسته های ذیل قرار می گیرند:

  • تجهیزات مربوط به آماده سازی غذا (میزکار، میز برنج پاک کنی، ترولی حمل دیگ )
  • لوازم یا تجیهزات برای پخت غذا (اجاق کته پز، فر ساندویچ و پیتزا، سرخ کن صنعتی)
  • تجهیزات مربوط به نگهداری غذا (کانتر سرد، کانتر گرم، فریزر رستورانی)
  • لوازم یا تجهیزات برای شست و شوی (وان شست و شوی، سینک صنعتی)

انواع تجهیزات رستوران

معرفی نکات طلایی برای خرید تجهیزات رستوران

فضای آشپزخانه

یکی از اولین و مهم ترین نکات برای خریداری تجهیزات رستوران توجه به ابعاد آشپزخانه می باشد معمولا تجهیزات رستوران در ابعاد مختلف به فروش میرسند و بسیاری از آن ها قابلیت سفارشی سازی متناسب با ابعاد درخواستی از سوی مشتریان را دارا می باشد برای همین بهتر است در هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه به فضای رستوران خود توجه داشته باشید، چرا که شلوغی و به هم ریختگی فضای آشپزخانه میتواند بازدهی پرسنل را کاهش دهد.

توجه به ویژگی تجهیزات

در خرید تجهیزات رستوران باید به ویژگی های آن توجه کرد معمولا به دلیل وجود رطوبت و حرارت در محیط آشپزخانه تجهیزات خریداری شده باید در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشد، از دیگر ویژگی های مهم تجهیزات رستوران توجه به ایمن بودن و سهولت در نظافت وسایل می باشد، یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خریداری تجهیزات توجه به میزان مصرف انرژی آن ها خواهد بود با خریداری تجهیزاتی کم مصرف میتوانید در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

مشورت با افراد کاردان

یکی دیگر از دلایلی که سبب موفقیت در راه اندازی رستوران خواهد شد مشورت با افرادی است که تجربه ی کافی در این زمینه را داشته و در این شغل موفق شده اند.

خریداری تجهیزات صنعتی

برای خرید تجهیزات رستوران حتما توجه داشته باشید که تجهیزات خریداری شده در نوع صنعتی باشند نه خانگی! ممکن است خرید وسایل با ابعاد کوچک و خانگی قیمت کمتری داشته و مقرون به صرفه تر باشد اما قطعا بعد از مدتی متوجه خواهید شد که کارایی لازم را نخواهد داشت، پس بهتر است در ابتدای امر اقدام به خرید محصولات و تجهیزات صنعتی کنید.

خریداری تجهیزات صنعتی

خرید محصولات با کیفیت

برای موفقیت در رستوران داری لازم است تا محصولات و تجهیزات با کیفیت خریداری نمایید، ممکن است خریداری تجهیزات درجه یک و با کیفیت در ابتدای کار هزینه ی بیشتری برای شما داشته باشد اما با توجه به دوام و کیفیت بالای محصول میتوانید مدت زمان زیادی از آن ها استفاده کرده و دیگر نیازی به هزینه های اضافی برای تعمیرات لوازم نخواهید داشت.

خرید بر اساس منوی رستوران

بهتر است قبل از شروع به خریداری لوازم و تجهیزات در ابتدای کار منوی خود را مشخص کرده و با توجه به نیاز خود اقدام به خریداری تجهیزات کنید، بسیاری از افراد بدون توجه به منوی خود شروع به خرید لوازم می کنند و هزینه ی خود را صرف تجهیزاتی که به آن ها نیاز ندارند خواهند کرد.

از دیگر نکات مهم که برای خریداری تجهیزات مورد نیاز راه اندازی رستوران باید به آن ها توجه شود وجود گارانتی و ضمانت برای محصولات خریداری شده می باشد علاوه بر این سعی کنید از مجموعه هایی اقدام به خرید تجهیزات کنید که بتوانید از کارشناسان آن قبل از خرید مشاوره دریافت کنید تا بتوانید به صورت صحیح محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

سخن آخر

همان طور که در این مقاله اشاره شد از جمله اصلی ترین اقدامات برای راه اندازی رستوران، خرید تجهیزات و لوازم مربوطه به این کسب و کار می باشد، به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نکات مهم برای خرید تجهیزات رستوران بپردازیم تا با مطالعه ی این موارد بتوانید لوازم مورد نیاز را خریداری کرده و در کسب و کار خود موفق شوید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید