09190308305

02634462960

راه اندازی فست فود سیار

راه اندازی فست فود سیار

فست فود سیار، در حقیقت یک نوع رستوران به صورت سیار است که انواع غذا های فست فود در آن به مشتریان ارائه می‌شود. از این لحاظ به آن سیار گفته می‌شود که تهیه غذا ها در داخل یک اتوبوس یا ون انجام می‌شود. بسیاری از افراد تمایل دارند غذا های فست فود را با بودجه کمتر و در محیطی باز مانند پارک یا فضای سبز میل نمایند. به همین خاطر فست فود سیار در سراسر جهان، از جمله کشور ما ایران، طرفداران زیادی دارد.  اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال شروع یک بیزینس جدید و سودآور هستید، فست فود سیار بهترین گزینه برای شماست! در ادامه با ما همراه باشید تا با مراحل راه اندازی فست فود سیار آشنا شوید.

مشاهده دیگر: راه اندازی فست فود

اولین گام‌ برای راه اندازی فست فود سیار

اگر هزینه شما برای شروع کار اندک است به هیچ وجه نگران نباشید. برای شروع کار شما می‌توانید یک ماشین اجاره کنید و یا یک ماشین دست دوم بخرید. اگر هزینه خرید ماشین یا اجاره را ندارید، می‌توانید در نمایشگا‌ه هایی که در پارک‌‌ها و سمینارها برگزار می‌شود، غرفه کوچکی برای خود اجاره کنید به عنوان مثال در نمایشگاه کتاب یک غرفه کوچک اجاره کرده و به بازدیدکنندگان کتاب محصولات فست فود خود را بفروشید.

باید لیستی از تجهیزاتی را که برای آشپزخانه صنعتی خود نیاز دارید تهیه کنید. همراه داشتن یک دستگاه پوز نیز بسیار برای شما سودمند و حاٸز اهمیت است، زیرا این روزها افراد به خاطر اجتناب از آلودگی‌،با خود پول نقد را حمل نمی کنند.

بسیاری از افرادی که امروز کسب و کار غذایی سیار آن‌ها رونق گرفته است، از همین نقطه شروع کرده‌اند. شرکت در نمایشگاه‌های مختلف و تهیه کارت ویزیت و ارائه آن به مشتریان در کنار ارائه محصولات با کیفیت باعث می‌شود کم کم مشتریان با شما آشنا شوند. دقت کنید یکی از مهمترین عوامل جذب مشتری، ارائه غذاهای خوشمزه و با کیفیت و در عین حال با تنوع بسیار زیاد است. سعی کنید همیشه در پختن غذاهای خود خلاقیت به کار ببرید و تلاش کنید با ایده‌های جدید و تخفیفات عالی مشتریان خود را شگفت زده کنید.

راه اندازی فست فود سیار

بسیاری از مشتریان تنها با دیدن ظاهر غذا جذب می‌شوند، بنابراین حتماً سعی کنید در تهیه منوی غذایی، عکس‌هایی با کیفیت در کنار نام غذا قرار دهید و در عین حال ترکیبات غذا را به طور کامل در منو قرار دهید تا مشتری با دید باز غذا را انتخاب کند و از صداقت شما در تهیه غذا مطمئن شود.

وجود تصاویر جذاب از غذاهای مختلف، از این نظر اهمیت دارد که بسیاری از افراد غذایی را که تاکنون میل نکرده اند ولی با دیدن تصویر زیبای آن غذا، جذب می‌شوند و آن را سفارش می‌دهند. این قضیه بخصوص در مورد نوجوانان و کودکان صدق می‌کند که عاشق تصاویر زیبای غذا هستند. در عین حال تلاش کنید در منوی خرید مواد اولیه خود از مواد غذایی سالم برای تهیه غذاهای فست فودی استفاده کنید، تا سلامت مشتریان تامین شود.

بهترین راهکار های افزایش سود فست فود سیار

تهیه یک منوی غذایی جذاب با انواع مختلف غذاهای فست فود، که هر مشتری بتواند با توجه به سلیقه خود، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کند، اولین قدم است. در گام بعدی حتماً باید در مورد محلی که می‌خواهید در آن به فروش مستقر شوید تحقیقات لازم را انجام دهید تا متوجه شوید استقرار در کدام منطقه برای شما سودآورتر است.

تبلیغات در فضای مجازی بسیار به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند، علاوه بر این حتماً باید قبل از استقرار با کسبه آن منطقه صحبت و رضایت آن‌ها را نیز جلب نمائید. باید حتماً در زمینه حسابداری و انجام امور مالی بیزینس خود با شخصی که آشنا به امور حسابداری و حسابرسی است مشورت نمایید. در آماده کردن غذاهای فست فود خود به دنبال ایده‌های جدید باشید که برای مشتریان جذاب باشد.

کسب مجوز های لازم برای راه اندازی فست فود سیار

مانند هر فعالیت خیابانی فست فود سیار نیز نیاز به کسب مجوز هایی دارد، برای کسب این نوع از مجوز ها باید اطلاعات کامل مالک اصلی و یا شرکا، میزان درآمد، میزان حقوق و دستمزد، اطلاعات کامل تمام پرسنل، ارائه گواهینامه بهداشت همه پرسنل در اختیار سازمان‌ های ذی ربط گذاشته شود، و باید با راهنمایی رانندگی و اماکن و شهرداری نیز برای شروع فعالیت هماهنگ شود، و مجوز های لازم از این ارگان‌ ها برای شروع کار اخذ گردد.

راه اندازی فست فود سیار

مدل ماشین فست فود سیار

برای فست فود سیار همانطور که اشاره کردیم می‌توانید از مدل ماشین‌ های قدیمی و دست دوم استفاده کنید. مدل ماشین‌‌ های پیشنهادی شامل ون‌ های بزرگ در مدل‌ های مختلف، تویوتا، فولکس، فورد و انواع اتوبوس‌ های قدیمی است.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای فست فود سیار

 از مهمترین عوامل موثر در پیشرفت کسب و کار فست فود سیار تهیه بهترین تجهیزات هم برای داخل ماشین سیار مانند وسایل آشپزخانه و هم تهیه امکانات لازم در بیرون از ماشین برای رفاه و آسایش مشتریان است. استفاده از میز و صندلی ‌های راحت و در عین حال جذاب و فانتزی، استفاده از صندلی مخصوص کودک، گذاشتن سطل زباله مخصوص و زیبا و شکیل برای جلوگیری از آلودگی محیط، تهیه لباس‌هایی با رنگ‌های شاد برای پرسنل ارائه‌کننده خدمات به مشتریان همه از عواملی است که باعث مراجعه مجدد مشتریان به شما و معرفی به دیگران می‌شود.

از مهمترین وسایلی که برای فست فود سیار نیاز است می‌توان به فریزر ایستاده و یا خوابیده، کپسول آتش نشانی، فر پیتزا، فر ساندویچی، میز کار استیل، یخچال صنعتی، صندوق فروشگاهی، سرخ کن، انواع میز و صندلی تاشو، انواع گریل صفحه چدنی، همبرگر ساز، بخارپز ذرت مکزیکی، انواع میز کار فست فود استیل، دستگاه تهیه کباب ترکی، هود و تهویه عالی، تهیه ظروف زیبا برای لذت بردن مشتریان از صرف غذا  و جذب مشتریان بیشتر، تهیه قابلمه‌های استیل برای طبخ انواع غذاها، نصب دزدگیر، تهیه ظروف با کیفیت عالی برای نگهداری مواد غذایی ابتدایی در درون یخچال، را نام برد.

رعایت نکات ایمنی در فست فود سیار

ایمنی، از مهمترین مسائلی است که باید در هر بیزینسی مد نظر قرارداد. عدم توجه به ایمنی، مشکلات بسیار زیادی را برای همه ایجاد می‌کند و زیان بسیار زیادی را به کسب و کار شما وارد خواهد کرد. از مهمترین نکات ایمنی که باید به آن توجه کرد، به کار بردن سیستم تهویه خوب برای وسیله نقلیه سیار است.

وسیله نقلیه سیار معمولاً فضای کمی دارد و عواملی مانند گرمای نور خورشید، تولید گرمای فرها و اجاق گازها مشکلات زیادی ممکن است برای پرسنل ایجاد کند. به عنوان مثال، باعث سرگیجه و حالت تهوع پرسنل شود و یا گرمای زیاد زمینه اشتعال را در وسیله نقلیه سیار فراهم کند. علاوه بر این استنشاق این نوع هوا برای پرسنل بسیار مضر است.

بنابراین اگر شما در وسیله نقلیه سیار خود سیستم تهویه مناسب نداشته باشید، حتماً از طرف بهداشت تذکرات لازم در این مورد به شما داده خواهد شد. از دیگر مشکلاتی که ممکن است در این زمینه روی دهد، آتش سوزی است.

با توجه به گرمای فر و سایر وسایل گازی و برقی، احتمال آتش سوزی در رستوران‌ها و وسیله‌های نقلیه سیار که برای آشپزی استفاده می‌شود، بسیار زیاد است. به همین خاطر همیشه باید در این مکان‌ها کپسول آتش نشانی و پتوهای مخصوص اطفای حریق وجود داشته باشد، البته هر چند وقت یکبار از طرف مراکز ایمنی تذکرهای لازم در مورد داشتن کپسول‌های ایمنی و شارژ آن‌ها داده می‌شود.

در بسیاری از اوقات بسیاری از کپسول‌ها، هنگام بروز اتفاق خالی است، و همین سبب بروز ضرر و زیان فراوان به یک بیزینس کسب و کار می‌شود، بنابراین همیشه باید به پر بودن کپسول‌‌ها دقت نمایید. آموزش کمک‌های اولیه به پرسنل بسیار واجب است تا در صورت بروز هر نوع مشکل بتوانند تا رسیدن اورژانس به مصدومین کمک کنند.

برای پرسنل باید لباس‌های مخصوصی سفارش داده شود که در آن احساس راحتی بکنند، این لباس‌ها باید دارای جنسی باشند که هوا به خوبی در آن رد و بدل شود و در صورت ایجاد لکه برروی لباس، آن لکه به آسانی پاک شود. برای پرسنل باید کف‌های مخصوصی تهیه شود که در عین راحتی در محیط کار دچار سر خوردن و عدم تعادل نشود. هم برای زیبایی و هم برای جلوگیری از جابجایی ظرف روی میز از زیربشقابی‌های زیبا استفاده کنید.

برای محافظت و عدم سرقت وسیله نقلیه سیار باید حتماً بر روی آن دزدگیر نصب کنید. علاوه بر این برای نظارت بر رفتار مشتریان و جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات احتمالی در بین مشتریان وجود دوربین‌های مدار بسته ضروری است. هر محیطی که مواد غذایی در آن تهیه شود، باید روزی چندین مرتبه از لحاظ بهداشت کنترل شود.

مواد غذایی، ظروف استفاده شده توسط مشتریان، میز و صندلی‌های محل نشستن مشتریان، لباس‌های پرسنل، فرها، گاز، دستگاه تهیه کباب ترکی، یخچال و فریزرها برای رعایت سلامت مشتریان همیشه باید از لحاظ بهداشتی کنترل شود.

راه اندازی فست فود سیار

هزینه‌ های راه اندازی فست فود سیار

  • هزینه خرید ماشین سیار برای آغاز کار
  • هزینه آب و برق و گاز
  • خرید صندوق و مانیتور برای انجام کارهای حسابداری
  • هزینه تبلیغات برای جذب مشتریان بیشتر
  • هزینه گرفتن مجوز های لازم برای شروع کار
  • خرید میز و صندلی برای استفاده مشتریان
  • هزینه‌ های رعایت مقررات آتش نشانی و بهداشت و شهرداری
  • هزینه برای ایجاد دکور زیبا برای جذب بیشتر مشتریان
  • هزینه بیمه ماشین و پرسنل
  • خرید فر ساندویچ و پیتزا
  • هزینه خرید میز کار استیل
  • هزینه خرید یخچال صنعتی و آشپزخانه
  • خرید کابینت، سینک و…
  • خرید کپسول آتش نشانی و شارژ مجدد آن
  • هزینه خرید انواع پخش کننده موسیقی
  • هزینه خرید انواع سایبان
  • خرید انواع وسایل گرمایشی برای فصول سرد

منبع : تجهیزات آشپزخانه صنعتی ابتکار استیل

دیدگاهتان را بنویسید