09190308305

02634462960

مزایای دستگاه گردو شکن

مزایای دستگاه گردو شکن

اگر مزیت دستگاه گردو شکن را نمیدانید و قصد خرید این محصول را دارید مطالعه ی این مقاله از ابتکار استیل را از دست ندهید، ما در ادامه به معرفی مزیت های دستگاه گردوشکن پرداخته ایم. پس اگر هنوز برای خرید این محصول تردید دارید با ما همراه باشید، علاوه بر این می توانید پاسخ سوالات ذیل را در این مقاله پیدا کنید.

  • نحوه ساخت دستگاه پوست کن گردو برقی چگونه است؟
  • آموزش ساخت دستگاه پوست کن بادام درختی چگونه است؟
  • آموزش ساخت دستگاه پسته پوست کن با لوازم بازیافتی چگونه است؟

انواع گردوشکن

گردو شکن یکی از تجهیزات آشپزخانه میباشد که در انواع مختلف خانگی دستی، خانگی برقی و صنعتی برقی تولید و عرضه می شود. از مدل های صنعتی دستگاه گردوشکن میتوان در کارگاه های فرآوری مغز خشکبار استفاده کرد، گردوشکن های صنعتی با برق تک فاز یا سه فاز کار می کنند.

برای شکستن گردو با دستگاه گردو شکن دستی لازم است از نیروی دست استفاده شود. بطور کلی کار با دستگاه گردو یا بادام شکن بسیار ساده می باشد در حقیقت نحوه ساخت دستگاه پوست کن بادام درختی به گونه ای است که مغز بادام هیچ گونه آسیبی نبیند.

مزایای دستگاه گردو شکن و انواع آن

ما پیش تر در مقاله ای با عنوان دستگاه گردو پوست کن چگونه کار می کند؟ به معرفی انواع گردو شکن و طریقه ی استفاده از این دستگاه پرداخته ایم.

مهمترین مزیت های دستگاه گردو شکن

  • سهولت در مغز کردن

همانطور که میدانید مغز کردن محصولاتی مانند گردو، بادام، پسته و فندوق به دلیل داشتن پوست سخت آن ها کاری دشوار و خسته کننده بوده به خصوص اگر بخواهید مغز کردن را در حجم بالایی انجام دهید، به همین دلیل است که استفاده از این محصول برای افرادی که در زمینه ی خشکبار یا فروش مغز گردو و بادام فعالیت دارند الزامی است.

  • سرعت بالا

با کمک دستگاه گردو پوست کن صنعتی میتوانید حجم زیادی از گردو را در سریع ترین زمان مغز کنید و از دیگر مزیت های این دستگاه عدم خرد و شکسته شدن مغزها می باشد.

  • استفاده ی چندگانه از دستگاه

از دیگر مزایای دستگاه گردو شکن کاربری چند گانه ی آن است بطوری که از دستگاه گردو شکن میتوان برای مغز کردن بادام نیز استفاده کرد، و بدین طریق شما با خرید یک محصول میتوانید علاوه بر گردو، پوست سفت بادام را نیز با کمک این دستگاه جدا کنید.

  • سالم ماندن مغزها

بطور کلی مقرون به صرفه بودن دستگاه گردو شکن یکی دیگر از مهمترین مزیت های این دستگاه می باشد، از آنجایی که یکی از مهمترین دغدغه های کارخانه داران، شکستن پوست سفت فندوق، بادام و گردو بدون وارد شدن آسیب به مغزها می باشد، معمولا استفاده از مغزکن های دستی علاوه بر اینکه کاری دشوار و زمانبر است باعث وارد شدن آسیب به مغز گردو و بادام نیز خواهد شد. به همین دلیل است که استفاده از دستگاه گردو شکن برای شکستن مغز گردو، بادام، فندوق، پسته، هسته زردآلود و… مقرون به صرفه است.

  • کاربری آسان

استفاده از دستگاه های گردو پوست کن بسیار ساده میباشد و نیاز به تخصص خاصی ندارد در واقع یک اپراتور ساده نیز میتواند از این دستگاه استفاده نماید. تنها کافی است گردو یا بادام را در محفظه ی مورد نظر ریخته و بعد از روشن کردن دستگاه مغز آن ها را تحویل بگیرد.

  • ایمنی بالا

از دیگر مزایای دستگاه گردو شکن این است که در طراحی دستگاه نکات ایمنی بصورت کامل رعایت شده است و استفاده از دستگاه هیچ گونه خطری برای کاربر ایجاد نخواهد کرد.

دستگاه فندق شکن

فندق یکی از تنقلات پرطرفدار و مقوی میباشد که جداسازی پوست آن در حجم زیاد کاری خسته کننده خواهد بود اما امروزه بسیاری از کارگاه ها و کارخانه های خشکبار فروشی با خریداری دستگاه فندق شکن بدون خرد و له شدن مغز فندوق پوست آن را جدا می کنند.

دستگاه پسته شکن

از دیگر تنقلات پرطرفدار در آجیل، پسته می باشد، با وجود اینکه شکستن پوست پسته کاری ساده است اما در حجم بالا می تواند زمانگیر باشد. دستگاه های پسته شکن نیز در انواع دستی و صنعتی در بازار موجود هستند.

دستگاه بادام شکن

بادام شکن نیز از دیگر دستگاه هایی است که در مدل دستی و صنعتی تولید شده است. با استفاده از دستگاه بادام شکن میتوانید مغزها را بدون شکستن و له شدگی جدا کنید.

چگونه دستگاه گردو پوست کن بسازیم؟

امروزه بسیاری از افراد با وسایل ساده در خانه اقدام به ساخت دستگاه گردو پوست کن به صورت دستی می کنند. در ادامه به اموزش ساخت پوست کن گردو با ساده ترین وسایل خانگی پرداخته ایم.

آموزش ساخت دستگاه پوست کن گردو

روش ساخت پوست کن گردو بسیار ساده میباشد و شما به وسایلی از جمله: چوب، تسمه سنباده، اره رومیزی، تراش، بلبرینگ، موتور و چرخ دنده و میله های ضایعاتی نیاز دارید. در ادامه به آموزش ساخت دستگاه پوست کن بادام به صورت برقی پرداخته ایم.

آموزش ساخت پوست کن برقی

  • یک قطعه چوب بدون استفاده را برش دهید و با کمک سمباده آن را صاف نمایید.

آموزش ساخت پوست کن برقی

  • در این مرحله باید با استفاده از دستگاه CNC بر روی قطعه ای پلاستیک شکلی مانند تصویر ذیل ایجاد کنید.

آموزش ساخت پوست کن برقی

  • اکنون یک میله ی فلزی را با کمک دستگاه تراش شبیه به یک سنجاق سر تراش دهید.
  • در این مرحله باید بخش های مختلفی شامل پیچ، مهره، بلبرینگ، موتور و چرخ دنده را در جای خود قرار داده تا به شکل ذیل برسید.

آموزش ساخت پوست کن برقی

  • دستگاه ساخته شده را به باتری متصل کنید.
  • قطعات مونتاژ شده را بر روی پایه ی چوبی نصب کنید.

آموزش ساخت پوست کن برقی

  • برای بخش دیگر دستگاه گردو یا فندوق شکن لازم است یک بلوک مکعبی را با یک پیچ به پایه متصل کنید.
  • دستگاه گردو شکن آماده شده است و شکل نهایی آن به صورت ذیل می باشد.

آموزش ساخت پوست کن برقی

دیدگاهتان را بنویسید