09190308305

02634462960

راه اندازی رستوران سنتی

مراحل راه اندازی رستوران سنتی

اینروزها که افراد زیادی تمایل به وقت گذرانی و خوردن غذا در رستوران های سنتی دارند راه اندازی رستوران سنتی طرفداران زیادی پیدا کرده و خیلی از افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کاری جدید هستند تمایل به راه اندازی رستوران های سنتی دارند. اما اولین قدم برای افتتاح رستوران سنتی چیست و چه تجهیزاتی برای آشپزخانه ی رستوران های سنتی نیاز است؟ این سوالی است که باید پیش از شروع به کار حتما پاسخ آن را بدانید در واقع اگر میخواهید در این کار موفق شده و به سود برسید باید دقیق و اصولی پیش بروید. ما در این مقاله از ابتکار استیل تصمیم داریم به مهمترین نکات و معرفی اصلی ترین تجهیزات رستوران سنتی بپردازیم پس برای موفقیت در این حرفه کافی است تا انتهای این مقاله با ابتکار استیل همراه شوید.

راه اندازی رستوران سنتی

رستوران های سنتی به دلیل شکل و شمایل تاریخی که دارند مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرند، معماری و استفاده از المان هایی مانند حوض، تخت، گلیم و پشتی و… در رستوران های سنتی ظاهری جذاب و پرطرفداری داشته و از طرفی به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد به حساب می آید. افتتاح رستورانی با شمایل سنتی و تاریخی کار چندان ساده ای نیست و ما در ادامه به مهمترین مراحل راه اندازی رستوران سنتی پرداخته ایم.

مکان رستوران سنتی

بعد از اینکه مزایا و معایب این شغل را در نظر گرفته اید باید یک محل مناسب برای افتتاح رستوران سنتی را انتخاب کنید. این رستوران باید فضای بزرگتری نسبت به رستوران های معمولی داشته باشد اگر بتوانید فضایی را خریده یا اجاره کنید که دارای باغچه ی کوچکی باشد خیلی بهتر است، چون می توانید چند تا میز یا تخت را فضای باز قرار دهید.

مراحل راه اندازی رستوران سنتی

مجوز رستوران سنتی

حال باید به دنبال اخذ مجوزهای مربوط به افتتاح رستوران سنتی باشید. آشپزخانه باید شامل تجهیزات ایمن و استاندارد بوده و در واقع تمامی بخش های رستوران های سنتی باید مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

نام مناسب برای رستوران سنتی

یک نام خوب و مناسب برای رستوران خود انتخاب کنید این نام باید به راحتی در ذهن افراد نقش ببندد.

دکوراسیون رستوران سنتی

اکنون باید به فکر طراحی دکوراسیون رستوران سنتی باشید. سرامیک و کاشی قدیمی، نقاشی های تاریخی، فرش و تابلوهای سنتی و قدیمی، استفاده از المان های منبت و معرق کاری، حوضچه و فواره از جمله بخش هایی است که باید در دکوراسیون رستوران سنتی از آن ها استفاده کنید.

منوی رستوران سنتی

یک منوی خوشمزه و جذاب برای منوی رستوران سنتی خود در نظر بگیرید انواع کباب، خورشت، آش، کوفته، دلمه، دیزی و… جزء محبوب ترین غذاهای منوی رستوران های سنتی است.

استخدام پرسنل رستوران سنتی

برای اینکه یک رستوران سنتی موفق و پردرآمد داشته باشید باید برای بخش های مختلف نیروی مناسب استخدام کنید. آشپز، کمک آشپز، گارسن، نظافت چی، صندوقدار، مسئول خرید و… همگی باید تجربه و تخصص کافی در کار خود را داشته باشند.

تجهیزات رستوران سنتی

برای اینکه بتوانید این همه غذای متنوع آن هم در حجم بالا آماده کنید حتما باید تجهیزات مناسبی در اختیار داشته باشید، در واقع خرید تجهیزات مناسب و کاربردی برای آشپزخانه یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای افتتاح رستوران سنتی انجام دهید و ما در ادامه بطور کامل مهمترین تجهیزات رستوران های سنتی را معرفی کرده ایم.

راه اندازی رستوران سنتی

مهمترین تجهیزات برای افتتاح رستوران سنتی

در ادامه اصلی ترین و کاربردی ترین تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه ی رستوران های سنتی را به شما معرفی کرده ایم، فقط به شما پیشنهاد میکنیم که با توجه به فضای آشپزخانه و تعداد مشتریان که پیش بینی می کنید اقدام به خرید تجهیزات آشپزخانه نمایید.

  • فر دیزی پزی

نمیشه به فکر راه اندازی رستوران سنتی باشی اما دیزی های خوشمزه در منوی رستوران خود نداشته باشی، اصلا بیش تر افراد به عشق خوردن یک دیزی خوشمزه رستوران های سنتی را انتخاب می کنند. فر دیزی پزی در ابعاد و با ظرفیت های مختلف تولید و عرضه می شوند. فر دیزی پزی 32، 40، 64، 80 و 100 تایی که توانایی پخت 32 تا 100 عدد دیزی سنگی را به صورت همزمان دارد از جمله محصولات پرفروش مجموعه ی ابتکار استیل می باشد.

این فرها دارای درب های ریلی بوده و کافی است تمامی مواد اولیه برای آماده کردن آبگوشت را در دیزی سنگی ریخته و ظروف را داخل فر چیده و اجازه دهید کاملا پخته و آماده شوند. این فرها دارای درب ریلی هستند و با عایق بندی مناسب مانع از اتلاف حرارت و گرما می شوند. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به ضد زنگ بودن و قابلیت اتصال به گاز شهری و کپسول اشاره کرد که باعث شده بتوانید از این فر دیزی پزی در آشپزخانه های مختلف استفاده کنید.

  • دستگاه کباب زن

یکی دیگر از غذاهای محبوب و لذیذ رستوران های سنتی کباب کوبیده است که پیر و جوان عاشق آن هستند آماده کردن سیخ های کباب به صورت یکنواخت و یکدست اهمیت زیادی دارد چرا که علاوه بر زیبایی غذا باعث می شود کباب ها به صورت یکنواخت پخته و آماده شوند تصور کنید اگر ضخامت کباب ها بر روی سیخ به صورت یکنواخت نباشد قطعا بخشی از آن سوخته و قسمت دیگر خام می ماند و این موضوع باعث ناراحتی و در پی آن از دست دادن مشتریان خواهد شد.

پس اگر به رضایت مشتریان خود اهمیت می دهید خرید این محصول را به شما پیشنهاد می کنیم، از آنجایی که دستگاه کباب زن در مدل ها و انواع مختلف تولید و عرضه می شود می توانید با توجه به بودجه ی خود اقدام به خرید یکی از مدل های اتوماتیک و دستی نمایید البته باید بدانید اگر مجبور به سیخ زدن حجم زیادی گوشت هستید مدل های دستی جوابگوی شما نخواهند بود.

  • تنور صنعتی

نان داغ کباب داغ 😋 آنچه در رستوران های سنتی می توانید به راحتی پیدا کنید، اگر به رستورانی حرفه ای مراجعه کنید متوجه تنوری در رستوران خواهید شد که نانوایی مشغول پخت نان هایی تازه برای کباب است. از مهمترین مشخصات یک تنور خوب میتوان به پخت نان با رنگ طبیعی و بدون سوختگی، پختی یکنواخت و تغییر نکردن مزه و بوی نان اشاره کرد که خوشبختانه تمامی تنورهای صنعتی تولید شده توسط ابتکار استیل به نوعی طراحی شده اند که علاوه بر ایمنی بالا طعم و مزه ی نان طبخ شده در آن ها به هیچ عنوان تغییر نکرده و می توانید نان داغ به همراه کباب هایی خوشمزه برای مشتریان خود آماده کنید.

  • کباب پز

و اما یکی دیگر از تجهیزات مهم و کاربردی در رستوران های سنتی دستگاه کباب پز است که به شما این امکان را می دهد به راحتی کباب هایی خوشمزه آماده کنید. دستگاه کباب پز انواع مختلفی دارد و در مدل های گازی و ذغالی تولید و عرضه می شود پس اگر می خواهید کباب هایی با عطر و طعم ذغال برای مشتریان خود آماده کنید بهتر است به سراغ کباب پزهای زغالی بروید.

اما اگر فضای مناسب برای قرار دادن کباب پزهای زغالی را ندارید مدل های گازی با قابلیت اتصال به گاز شهری و کپسول هم ایده ی خوبی است.

  • میکسر گوشت

برای اینکه بتوانید گوشت را به همراه پیاز و ادویه های مختلف به صورت کامل ترکیب کرده و نیازی به ورز دادن دستی نداشته باشید می توانید یک میکسر گوشت خریداری کنید تا به راحتی گوشت، پیاز، زردچوبه، فلفل سیاه و زعفران را داخل پاتیل یا دیگ میکسر ریخته و بعد با روشن کردن یک دکمه در کوتاه ترین مدت، این مواد را به صورت مخلوط شده و آماده ی سیخ گیری داشته باشید.

  • دیگ صنعتی خورشت

اگر بخواهید رستوران سنتی موفقی داشته باشید باید حتما انواع خورش قرمه سبزی، قیمه، فسنجان، خورشت بادمجان، آلومسما و… را در منوی خود قرار دهید برای همین خرید یک دیگ صنعتی خورشت به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید خورش هایی جا افتاده و خوشمزه آماده کنید.  دیگ صنعتی خورشت از جنس آلومینیوم ساخته شده و باعث می شود دمای بالای شعله ارزش مواد غذایی را از بین نبرده و علاوه بر خوشمزگی غذاهای آماده شده سالم هم باشند.

  • اجاق گاز صنعتی

آیا می توانید کته و ته چین های زیادی را روی اجاق گازهای معمولی آماده کنید؟ 🍛 قطعا خیر!!! برای اینکه بتوانید کته های زیادی را آماده کنید به یک اجاق گاز صنعتی نیاز دارید که دارای تعداد زیادی شعله باشد اجاق های کته پزی این قابلیت را برای شما فراهم کرده اند تا بتوانید قالب های کته پزی را بر روی آن ها قرار دهید. این اجاق های کته پزی به صورت خطی و پلکانی ساخته می شوند و شما می توانید با در نظر گرفتن اندازه ی آشپزخانه ی خود یکی از مدل های 3، 4، 6، 9، 10، 12، 15 و 20 شعله را خریداری نمایید.

  • قالب کته پز

قالب های کته پزی که در مدل های گرد، مربع و قلبی شکل ساخته می شوند بهترین وسیله برای آماده کردن کته و ته چین های خوشمزه در کنار کباب، جوجه و انواع خورشت هستند. این قالب ها دارای بدنه ی داخلی از جنس سرامیک بوده و برای همین برنج به ظرف نچسبیده و شما می توانید کته هایی به شکل قالبی و منظم سرو کنید. علاوه بر این بدنه ی بیرونی قالب ها نیز دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک هستند که باعث شده دوام و ماندگاری قالب ها افزایش یابد.

  • چرخ گوشت صنعتی

اگر می خواهید از سلامت گوشت کباب هایی که برای مشتریان خود آماده می کنید مطمئن شوید بهتر است با خرید چرخ گوشت صنعتی خودتان اقدام به چرخ کردن گوشت نمایید، با اینکار مشتریان به شما بیش تر اعتماد خواهند کرد. چرخ گوشت های صنعتی هم مدل و اندازه های مختلفی داشته و با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند برای همین می توانید با در نظر گرفتن بودجه ی خود چرخ گوشت مناسب را خریداری نمایید.

  • دستگاه سبزی خردکن

آماده کردن قرمه سبزی، سبزی پلو، کوکو سبزی، آش و… نیاز به سبزی های مختلفی داشته که به صورت کامل شسته، ریز و یکدست خرد شده باشند برای همین ما به شما پیشنهاد می کنیم با خرید این محصول کار خرد کردن سبزی ها را هم به عهده بگیرید و همانطور که می خواهید سبزی ها را با نسبت دلخواه خرد و برای پخت غذاها آماده کنید.

دستگاه سبزی خرد کن صنعتی در مدل های سطلی و بشقابی آماده شده و هر کدام دارای ظرفیت های مشخصی هستند معمولا از مدل های سطلی می توانید در آشپزخانه های کوچک با حجم کاری کم استفاده نمایید.

  • دستگاه سیخ شور

قطعا شستن تعداد زیادی سیخ، کار خسته کننده ای خواهد بود اگر نیرویی برای شستشوی ظروف ندارید بهتر است با خرید دستگاه سیخ شور وظیفه ی شستن سیخ ها را به این دستگاه بسپارید. این محصول فضای بسیار کمی در آشپزخانه اشغال کرده و می تواند به صورت اتوماتیک و کاملا بهداشتی سیخ هایی در اندازه های مختلف را بشوید. دستگاه سیخ شور دارای پایه هایی چرخ دار بوده و برای همین می توانید به راحتی آن را در آشپزخانه ی خود جابجا کنید.

  • هود صنعتی

داشتن یک رستوران سنتی که دود و چربی غذاها در آن پیچیده است حتما مشتریان را از آنجا فراری خواهد داد، برای همین لازم است تا با خرید یک هود صنعتی مناسب مانع از وارد شدن بوی غذا، دود و چربی به داخل سالن رستوران شده و علاوه بر این آشپزخانه ای با هوای خوب داشته باشید.

  • کانتر صندوق

این محصول را نیز می توانید برای رستوران سنتی خود خریداری کنید و شخصی را مسئول گرفتن سفارش و دریافت پول از مشتریان نمایید. کانتر صندوق دارای کشویی است که مسئول صندوق می تواند پول های نقد دریافتی را در آنجا قرار دهد. بر روی میز صندوق هم امکان قرار دادن دستگاه های کارت خوان و یک سیستم برای ثبت سفارش ها وجود دارد.

  • آبچکان

اگر بخواهید در آشپزخانه ی خود ظروف شسته شده را در جایی مناسب قرار دهید بهتر است یک آبچکان خریداری کنید. آبچکان های صنعتی در مدل های ایستاده و دیواری تولید می شوند و دارای چند طبقه هستند برای همین می توانید به راحتی ظروف زیادی را شسته و در داخل آن قرار دهید.

میزکارهای صنعتی در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شوند و دارای رویه های مقاومی هستند و برای همین ضربات چاقو رویه ی میز را خراب نخواهد کرد. شما می توانید تمامی کارهای لازم برای آماده کردن مواد اولیه مانند خرد و بی خس کردن مرغ، گوشت، ماهی و خرد کردن پیاز یا دیگر مواد اولیه را بر روی میزکارهای استیل انجام دهید.

میز کارها در طبقات مختلفی تولید شده و شما می توانید از دیگر طبقات آن به عنوان یک انباری جهت قرار دادن لوازم و تجهیزات آشپزخانه استفاده کنید.

👈 توجه داشته باشید که وسایل سفره خانه دست دوم ایده ی مناسبی برای خریدارانی است که بودجه ی کافی برای خرید تجهیزات رستوران سنتی را ندارند.

و اما در آخر:

از اینکه تا آخر این مقاله با ابتکار استیل همراه بودید از شما سپاسگزاریم، امیدواریم با معرفی تجهیزات راه اندازی رستوران سنتی بتوانید با خرید بهترین تجهیزات برای رستوران سنتی خود پاسخ گوی تعداد زیادی از مشتریان بوده و رضایت آن ها را به دست آورید، اینکه تجهیزات آشپزخانه های صنعتی بتوانند به طبخ حجم زیادی از مواد خوراکی در سریع ترین زمان با حفظ طعم و کیفیت کمک کنند و علاوه بر این تجهیزات کاملا ایمن بوده تا مشکلی برای پرسنل آشپزخانه به وجود نیاید مستلزم خرید این تجهیزات از مجموعه ای با سابقه است ما به شما گروه صنعتی ابتکار استیل را پیشنهاد می کنیم.

ابتکار استیل توانسته در طی سال های متوالی رضایت مشتریان بسیاری را به دست آورد. تجهیزات تولیدی توسط این مجموعه از بهترین متریال و با کیفیت ترین مواد اولیه و با رعایت نکات ایمنی ساخته شده است، شما می توانید در سایت ابتکار استیل محصولات بیش تری که توسط این مجموعه تولید شده را به همراه تصاویر و مشخصات محصول مشاهده کرده و حتی می توانید در صورت وجود هر گونه سوال با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید