09190308305

02634462960

سوفله کلاسیک فرانسوی

سوفله کلاسیک فرانسوی

شاید بار ها نام سوفله که یک غذای فرانسوی است را شنیده باشید اما با فوت و فن های پخت آن آشنایی ندارید. سوفله یک انتخاب مناسب برای میز شام است که از امتحان کردن آن پشیمان نخواهید شد. ما در این مقاله قصد داریم به طرز تهیه سوفله کلاسیک فرانسوی بپردازیم.

مواد اولیه سوفله کلاسیک فرانسوی

  • 4 قاشق غذاخوری کره
  • ½ پیمانه شکر – ½ پیمانه آرد
  • دو قاشق غذاخوری گران مارنیه (نوعی نوشیدنی فرانسوی)
  • یک و ¼ پیمانه شیر
  • ½ پیمانه وانیل
  • 16 شیرینی کوچک آمارتی
  • 4 عدد تخم مرغ

توجه: برخی از مواد اولیه ممکن است در دسترس نباشند که به جای آنها می توانید از مواد و شیرینی هایی که در دسترس دارید استفاده کنید.

طرز تهیه سوفله کلاسیک فرانسوی

  1. ابتدا باید فر را به دمای 375 درجه فارنهایت برسانید. تا زمانی که فر گرم شود؛ در یک ظرف کوچک کره و آرد را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.
  2. در ظرف دیگری نوشیدنی گرند مارنیه را روی شیرینی ها بریزید و اجازه دهید تا زمانی که بقیه مواد آماده می شوند؛ خوب خیس بخورد.
  3. شیر را توی ظرف بزرگی بریزید و وانیل را به آن اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید به جوش بیاید. سپس مخلوط آرد و کره را به شیر اضافه کرده و روی حرارت ملایم بگذارید. هم زدن را ادامه دهید تا مواد غلیظ و لطیف شود. ظرف را از روی حرارت برداشته و یک تخم مرغ و یک سفیده تخم مرغ را داخل مواد بریزید.
  4. در یک ظرف بزرگ دیگر 4 سفید تخم مرغ را با هم زن خوب مخلوط کنید تا کاملا پف کند؛ آهسته آهسته نصف فنجان شکر را هم به مخلوط اضافه کنید.
  5. حدود ¼ از سفید تخم مرغ پف کرده را داخل ظرف سوفله خوری بریزید و مخلوط کره و آرد را به شیر اضافه کنید.
  6. شیرینی هایی که در گرند مارنیه خیسانده شده را درون ظرف سوفله خوری گذاشته و مواد را روی آن بریزید. این کار را تکرار کنید تا کل ظرف پر شود.
  7. سوفله ها را حدود 20 تا 25 دقیقه در فر قرار دهید تا کاملا پف کرده و طلایی شود. سپس آنها را از فر خارج کرده و روی آن را با پودر قند الک شده تزئین کنید.

منبع: تجهیزات آشپزخانه صنعتی ابتکار استیل

دیدگاهتان را بنویسید