09190308305

02634462960

راه اندازی فلافلی

راه اندازی فلافلی

راه اندازی فلافلی مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به خرید تجهیزات و لوازم خاصی دارد، در حقیقت اگر بخواهید ساندویچ هایی خوشمزه با بالاترین کیفیت را در سریع ترین زمان و به صورت کاملا بهداشتی آماده و به مشتریان خود ارائه دهید حتما باید تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی فلافل هایی ترد و خوشمزه را برای مغازه ی فلافلی خود خریداری نمایید، ما در این مقاله از ابتکار استیل تصمیم داریم به معرفی تجهیزات ضروری برای راه اندازی فلافلی بپردازیم.

راه اندازی مغازه فلافل فروشی

فلافل یکی از محبوبترین غذاهای جنوبی و عربی است که طرفداران زیادی داشته و به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود، فلافل به دلیل نداشتن گوشت در بین افراد گیاهخوار نیز محبوبیت زیادی دارد، اینکه فلافل به نحوی آماده شود که کاملا ترد و پخته شده، قرص های فلافل شل نبوده و شکل زیبایی داشته باشد، چرب و پر روغن نباشد از جمله ویژگی های یک فلافل خوشمزه بوده که قطعا برای آماده کردن آن علاوه بر تجربه ی آشپز، تجهیزات مناسبی نیاز خواهد بود.

 

مراحل راه اندازی فلافلی

از جمله مهمترین مراحل راه اندازی فلافلی عبارت است از:

  • تهیه ی سرمایه ی اولیه به جهت خرید یا اجاره ی مکان مناسب برای راه اندازی فلافلی
  • خریداری تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی ساندویچ فلافل (که در ادامه به آن ها پرداخته ایم)
  • استخدام پرسنل و آشپز با تجربه
  • خریداری مواد اولیه ی تازه و باکیفیت
  • تبلیغات و پخش تراکت، معرفی کسب و کار جدید در شبکه های مجازی

هزینه راه اندازی فلافلی

همانطور که می دانید هزینه ی راه اندازی فلافلی به عوامل مختلفی مانند اجاره ی مغازه، تجهیزات داخل مغازه مانند میز و صندلی، صندوق و…، خرید تجهیزات آشپزخانه، هزینه تبلیغات و… بستگی خواهد داشت.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی فلافلی

امروزه بسیاری از کسب و کارها به فکر رونق بخشیدن به کار خود هستند و برای همین سعی می کنند با خرید تجهیزات جدید و کاربردی مغازه ی خود را گسترش داده و به کسب خود رونق ببخشند. برای راه اندازی و گسترش یک مغازه ی فلافلی به تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت:

اگر بخواهید بهترین فلافل تهران را آماده و به مشتریان ارائه دهید باید نخود آن را به خوبی چرخ کنید معمولا برای تهیه ی فلافل نخود را دو بار چرخ می کنند و در صورتیکه نخودها به خوبی چرخ نشده باشد فلافل سفت شده و خوشمزه نخواهد شد، بهترین وسیله برای چرخ کردن نخود چرخ گوشت صنعتی می باشد. این دستگاه در دو مدل تسمه ای و گیربکسی تولید و عرضه می شود.

چرخ گوشت های صنعتی در مدل های ایستاده و رومیزی در بازار موجود هستند و چرخ گوشت صنعتی تسمه ای بهترین انتخاب برای چرخ کردن نخودهای فلافل است که آبدار می باشند. در واقع شما با چرخ گوشت های صنعتی می توانید حجم زیادی از نخود را خیلی سریع چرخ نمایید.

  • سرخ کن صنعتی

بهترین دستگاه برای سرخ کردن فلافل استفاده از دستگاه سرخ کن صنعتی است، سرخ کن ها در واقع دستگاه هایی هستند که در انواع تک لگن، دو لگن یا سه لگن تولید شده و با کمک آن می توان مواد غذایی را در روغن فراوان سرخ کرد و این امر باعث می شود غذای سرخ شده کاملا ترد و برشته شده و به صورت یکنواخت سرخ شود.

علاوه بر تعداد لگن ها سرخ کن ها به انواع رومیزی و ایستاده تقسیم می شوند که خرید سرخ کن مناسب به تعداد مشتریان شما بستگی خواهد داشت، سرخ کن صنعتی دارای توری هایی بوده که با قرار گیری مواد خوراکی سرخ شده، روغن از خوراکی ها خارج شده و به همین دلیل فلافل های سرخ شده با سرخ کن اصلا چرب نیستند. سرخ کن های صنعتی کاملا استاندارد و ایمن ساخته شده اند و به همین دلیل شما می توانید با خیالی آسوده از آن در آشپزخانه ی خود استفاده نمایید.

آماده کردن نان ساندویچ یکی از مراحل مهم آماده سازی ساندویچ فلافل میباشد، حتما برای شما هم پیش آمده که در زمان آماده کردن نان ساندویچ دچار سردرگمی شده اید، همانطور که می دانید مخلفات داخل نان ساندویچ متنوع بوده و استفاده از وسیله ای که بتوان مخلفات ساندویچ را به صورت شسته و خرد شده نگهداری کرد می تواند باعث بالا رفتن سرعت عمل شما شود.

انواع ترشی، کاهو، خیارشور، گوجه، پیاز و جعفری و… از جمله مخلفاتی است که داخل نان ساندویچ فلافل ریخته می شود و تاپینگ دستگاهی با تعدادی لگن بنماری در ابعاد مختلف بوده که شما به عنوان آشپز می توانید مواد خوراکی مورد نظر را به صورت تفکیک شده داخل این لگن ها ریخته و در آماده کردن ساندویچ به آنها دسترسی داشته باشید.

امروزه بیش تر فلافلی ها به صورت سلف سرویس هستند و شما می توانید به انتخاب خود نان فلافل را پر کنید، به دلیل اینکه انتخاب مخلفات داخل ساندویچ به عهده ی مشتریان است این سبک فلافلی ها طرفداران زیادی داشته و شما می توانید از بین ترشی فلفل، ترشی انبه، پیاز و جعفری، کاهو، گوجه، خیارشور، کلم سفید، کلم قرمز، چیپس، انواع سس و… که به صورت آماده شده در داخل لگن های بنماری قرار دارد به دلخواه خود ساندویچ فلافل را آماده کنید.

تاپینگ ها در ابعاد مختلف و با تعداد لگن های متنوع تولید و عرضه می شوند و انتخاب تاپینگ به حجم کاری شما بستگی خواهد داشت، از جمله ویژگی های تاپینگ صنعتی می توان به امکان جداسازی و قرار دادن مجدد لگن های بنماری اشاره کرد که شما می توانید در صورت امکان مخلفات داخل بنماری را شارژ کرده یا آن را شسته و در جای خود قرار دهید. لگن های بنماری دستگاه دارای درب هستند و از این روی بهداشت در آماده کردن ساندویچ ها کاملا رعایت می شود.

نکته ی دیگری که لازم است در خرید تاپینگ صنعتی بدانید این است که معمولا تاپینگ هایی که در اختیار آشپز بوده و در خط سلف سرویس استفاده نمی شوند در بخش پایینی خود دارای یک طبقه ی اضافی، یخچال یا فریزر هستند که انتخاب مدل تاپینگ به نظر و نیاز شما بستگی دارد.

تاپینگ هایی که دارای یک طبقه ی اضافی هستند به شما این امکان را می دهند تا بتوانید لوازم و تجهیزاتی مانند ظروف خود را در آن طبقه قرار دهید و تاپینگ های زیر یخچالی یا زیر فریزری نیز مناسب برای قرار دادن خوراکی های فاسد شدنی و بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک می باشند.

  • فر فلافل

از دیگر تجهیزات کاربردی برای راه اندازی فلافلی می توان به فر فلافل اشاره کرد، این فر که با طراحی خاص و منحصر به فرد مخصوص فلافلی ها ساخته شده دارای کاربردهای متنوعی است.

در واقع اگر می خواهید به کسب و کار خود رونق بخشید و در کنار ساندویچ فلافل عربی، لبنانی، انواع سمبوسه، هات داگ، سوسیس بندری، استیک، همبرگر، پیتزا و سیب زمینی سرخ شده آماده و به مشتریان خود ارائه دهید این فر برای آشپزخانه ی شما مناسب است.

فر فلافلی چند کاره بوده و به شما امکان آماده سازی غذاهای متنوعی را خواهد داد، قطعا هرچه تنوع منوی شما بیش تر باشد می توانید مشتریان بیش تری جذب کرده و کسب و کار خود را رونق ببخشید این فرها دارای هواکش صنعتی بوده و به همین دلیل همیشه در محیط آشپزخانه هوای خوب جریان خواهد داشت.

معمولا فر فلافل دارای صفحه گریل برای آماده کردن سوسیس و همبرگر، یک اجاق تک شعله جهت سرخ کردن پیاز و فلفل دلمه ای سوسیس بندری، یک سرخ کن برای سرخ کردن سیب زمینی، فیله ی مرغ و قارچ می باشد. شما می توانید با این فر انواع همبرگر و استیک را به صورت ذغالی نیز آماده کرده و همبرگر زغالی را به منوی خود اضافه کنید. همچنین این دستگاه به دلیل دارا بودن فر پیتزا به شما این امکان را می دهد تا محبوب ترین غذای فست فودی را نیز در منوی خود داشته باشید.

یکی از ویژگی های مهم فر فلافلی امکان ساخت سفارشی آن با توجه به ابعاد مورد نظر و قابلیت های دلخواه شما بوده که توسط مجموعه ی ابتکار استیل انجام خواهد شد.

داشتن یک میز مناسب برای تخته کاری و خرد کردن مواد اولیه علاوه بر اینکه به آشپزخانه و محیط کار شما نظم می بخشد، بهداشت و ایمنی را نیز در کار شما افزایش می دهد، ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر در آشپزخانه ی خود فضای کافی دارید حتما میز کار استیل را برای تخته کاری و خرد کردن مواد اولیه به صورت یکدست و هم اندازه خریداری نمایید.

میز کار استیل رویه ی مناسب و بهداشتی داشته به طوری که بر اثر برخورد ضربات چاقو دچار خش افتادگی و فرو رفتگی نشده و شستشوی آن آسان بوده و شما می توانید بعد از اتمام روز کاری میز را تمیز کنید.

  • یخچال نوشیدنی

تفاوتی ندارد قصد راه اندازی فست فود دارید یا فلافلی به هر حال مشتریان تمایل دارند غذای خود را با نوشیدنی های خنک میل کنند و شما برای اینکه بتوانید انواع آبمیوه و نوشیدنی را به صورت خنک به آن ها ارائه دهید باید یخچال نوشیدنی داشته باشید تا بتوانید انواع نوشابه، دوغ، آب معدنی و آبمیوه را داخل آن چیده تا خنک شده و مشتری بتواند به سلیقه ی خود آن ها را انتخاب نماید.

یخچال نوشابه در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود و معمولا به صورت عمودی و با تعداد قفسات متعدد می باشد و شما می توانید حجم زیادی از نوشیدنی را داخل آن چیده و خنک نگه دارید.

  • کابینت، سینک و وان

از دیگر تجهیزات مهم در راه اندازی هر کسب و کاری که وظیفه ی طبخ و ارائه ی غذا را به عهده دارد خرید سینک و وان جهت شستشوی ظروف و مواد خوراکی مختلف می باشد اگر بخواهید یک مغازه ی فلافلی راه اندازی کنید حتما باید به فکر خرید سینک و وان شستشو برای شستن و ضد عفونی کردن کاهو، کلم، گوجه و … باشید علاوه بر این شستن ظروف و تجهیزات نیز نیاز به سینک صنعتی داشته که ابعاد بزرگی دارد و شما می توانید به راحتی تجهیزات و ظروف بزرگ آشپزخانه را داخل آن بشویید.

قطعا یک آشپزخانه ی آشفته باعث سردرگمی آشپز خواهد شد به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما برای راه اندازی فلافلی اقدام به خرید کابینت نمایید تا بتوانید تمامی ظروف و تجهیزات خود را داخل کابینت جای داده تا علاوه بر نظم بخشیدن به محیط بتوانید در سریع ترین زمان ظروف مورد نظر خود را پیدا کنید.

امیدواریم اکنون که با مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی فلافلی آشنا شده اید بتوانید با خرید تجهیزات ضرورری اقدام به راه اندازی یا گسترش فلافلی کرده و بتوانید با ارائه ی ساندویچ های خوشمزه به مشتریان رضایت آن ها را به دست آورده و کسب و کار خود را رونق ببخشید، تمامی تجهیزات معرفی شده توسط مجموعه ی ابتکار استیل به عنوان بزرگترین تولید کننده ی تجهیزات آشپزخانه صنعتی از بهترین متریال تولید و عرضه می شود و شما می توانید با قیمتی مناسب محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید