09190308305

02634462960

راه اندازی ساندویچی

راه اندازی ساندویچی

راه اندازی ساندویچی برای افرادی که به فکر ایجاد کسب و کاری جدید و پردرآمد هستند ایده ی جذابی است، تفاوتی نمی کند که یک ساندویچی کوچک راه اندازی کرده اید یا ساندویچی بزرگ با شعبه های فراوان به هر روی اگر غذایی که به مشتریان خود ارائه می دهید خوشمزه و لذیذ باشد و بتوانید رضایت آن ها را به دست آورید با درآمد ساندویچی می توانید در کوتاه ترین زمان به سود برسید. از آنجایی که آماده سازی غذاهای متنوع منوی ساندویچی نیاز به تجهیزات مناسب برای طبخ و آماده سازی آن ها دارد ما در این مقاله تصمیم داریم به معرفی مهمترین تجهیزات راه اندازی ساندویچی بپردازیم.

صفر تا صد راه اندازی ساندویچی

شاید بتوان یکی از مشکلات و معایب شغل ساندویچی را تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی انواع غذاها دانست که البته این سختی را مجموعه ی ابتکار استیل با تولید تجهیزات و دستگاه هایی کاربردی رفع کرده و شما می توانید وسایل مورد نیاز برای مغازه ساندویچی را از این مجموعه خریداری نمایید.

راه اندازی ساندویچی

در واقع تفاوتی ندارید که قصد راه اندازی اغذیه فروشی را دارید یا ساندویچی به هر حال برای افتتاح این کسب و کارها باید طبق مراحل ذیل پیش بروید:

  1. انتخاب مکان مناسب برای ساندویچی

انتخاب محل و مکان ساندویچی به نظر شما بستگی دارد در واقع اگر می خواهید غذای خود را در داخل ساندویچی برای مشتریان سرو کنید لازم است فضای بزرگتری داشته باشد اما در صورتیکه قصد دارید ساندویچ های بیرون بر داشته باشید می توانید فضای کوچکتری در نظر بگیرید.

  1. یک نام مناسب برای ساندویچی انتخاب کنید

بهتر است نام انتخابی کوتاه و با معنی باشد تا در ذهن مشتریان ثبت شود، علاوه بر این باید یک دکوراسیون شیک و جذاب برای ساندویچی خود در نظر بگیرید.

  1. اخذ مجوزها

برای افتتاح ساندویچی باید تمامی مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و دیگر بخش های مربوطه کسب کنید.

  1. آماده سازی منوی ساندویچی

منویی متنوع از انواع ساندویچ های سرد، گرم، پیش غذا و … را آماده کنید می توانید انواع ساندویچ، سیب زمینی سرخ شده، قارچ سوخاری، پیاز سوخاری، مرغ بریان، انواع پیتزا و مینی پیتزا، مرغ سوخاری، الویه، رست بیف، فیله مرغ و… به مشتریان ارائه دهید.

  1. خرید تجهیزات ساندویچی

همانطور که اشاره شد این بخش یکی از مهمترین مراحل راه اندازی ساندویچی می باشد که باید با توجه به منوی غذایی، برای خرید تجهیزات مربوطه اقدام کنید، اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید بهتر است به سراغ تجهیزاتی بروید که فضای کمتری اشغال کرده و چندین کاربرد داشته باشند.

خرید تجهیزات ساندویچی

  1. تامین مواد اولیه برای تهیه ی غذاها

با توجه به منو ساندویچی که قصد دارید به مشتریان ارائه دهید لازم است به سراغ تامین کنندگان مواد خوراکی رفته و با آن ها در خصوص دریافت مواد اولیه ی تازه و مرغوب به صورت روزانه یا ماهانه صحبت کنید.

  1. استخدام پرسنل

شما می توانید با توجه به حجم کاری و ظرفیت آشپزخانه و مغازه به تعداد مورد نیاز آشپز و پرسنل استخدام نمایید، پخت غذا، سرو، شستشوی ظروف و نظافت ساندویچی از جمله فعالیت هایی است که می توانید با استخدام پرسنل آن ها را به افراد مختلف واگذار نمایید.

استخدام پرسنل

لیست وسایل ساندویچی

از جمله مهمترین تجهیزات و وسایل مورد نیاز ساندویچی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

فر ساندویچی با نام های فر مرکب یا ترکیبی نیز شناخته می شود، در واقع فر ساندویچی دارای چندین دستگاه کاربردی در قالب یک فر برای آماده سازی غذاهای متنوع در منوی ساندویچی می باشد. این فرها دارای سنگ چدنی، سرخ کن، شعله، گریل گازی و ذغالی، فر و بنماری هستند و شما می توانید با فر ساندویچ همبرگر، سوسیس، فیله گریل شده، ماهی، میگو، هات داگ، پیتزا و… را آماده کنید.

این فرها در ابعاد، شکل ها و قابلیت های مختلفی تولید می شوند و برخی از آن ها گازی و گروهی دیگر قابلیت اتصال به برق را نیز دارند. تنوع فر ساندویچ به قدری است که شما می توانید با توجه به منوی غذایی ساندویچی و ابعاد آشپزخانه، فر مورد نظر را سفارش دهید.

  • تاپینگ ساندویچی

یکی دیگر از تجهیزات اساسی برای راه اندازی ساندویچی، تاپینگ است، اگر در منوی خود ساندویچ های سرد و گرم متنوعی دارید این دستگاه به شما کمک می کند تا بتوانید در سریع ترین زمان پیتزا و ساندویچ های مختلفی را تهیه و به مشتریان خود ارائه دهید. تاپینگ ها دارای لگن های بنماری متعددی هستند که آشپز می تواند انواع مواد خوراکی برای آماده سازی پیتزا، ساندویچ و دورچین ها شامل کاهو، کلم، گوجه، ترشی، خیارشور، انواع سس، پنیر پیتزا و… را به صورت تفکیک شده و کاملا بهداشتی قرار دهد.

  • سرخ کن

سیب زمینی سرخ شده، پیاز سوخاری، پنیر سوخاری و قارچ سوخاری از جمله خوشمزه ترین سوخاری هایی است که می توانید در منوی ساندویچی پیدا کرده و سفارش دهید، قطعا اگر شما هم می خواهید منویی پر از سوخاری های خوشمزه داشته باشید باید اقدام به خرید سرخ کن صنعتی نمایید.

در واقع سرخ کن ها در انواع مختلف یک لگنه یا چند لگنه در بازار موجود هستند که با قرار گرفتن مواد خوراکی به صورت شناور در حجم زیادی از روغن به صورت کامل ترد و برشته خواهد شد، اگر می خواهید حجم زیادی از مواد خوراکی را در سریع ترین زمان سرخ و برشته کرده و به مشتریان ارائه دهید خرید سرخ کن صنعتی را فراموش نکنید.

پوست کندن سیب زمینی، پیاز و دیگر صیفیجات یکی از کارهای سخت و وقتگیر در آشپزخانه ها می باشد به خصوص اگر بخواهید حجم زیادی از سیب زمینی یا پیاز را برای آماده کردن سیب زمینی سرخ کرده، پیاز سوخاری یا سوسیس بندری آماده کنید، اینجاست که وجود یک پوست کن صنعتی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در سریع ترین زمان سیب زمینی و پیاز را پوست کنده و برای مراحل بعدی طبخ، آماده کنید، دستگاه های پوست کن سیب زمینی و صیفیجات کاملا اتوماتیک بوده و با نیروی برق کار کرده و به همین دلیل شما از آشپزی خسته نخواهید شد.

  • دستگاه خلال کن صنعتی

مگر می شود قصد راه اندازی ساندویچی را داشته باشید و به سیب زمینی سرخ شده به عنوان پیش غذا در منوی خود فکر نکرده باشید، سیب زمینی سرخ شده یکی از پیش غذاهای محبوب در منوهای ساندویچی ها بوده که طرفدار بسیاری به خصوص در بین کودکان دارد و آماده سازی آن در ساندویچی ها نیاز به دستگاه خلال کن صنعتی داشته تا آشپز بتواند سیب زمینی ها را به صورت یکدست و هم اندازه و در سریع ترین زمان خرد و آماده ی سرخ نماید، این دستگاه در مدل های رومیزی و ایستاده، دستی و برقی تولید می شوند. علاوه بر این اگر در منوی خود و برای ساندویچ ها حجم زیادی پیاز و جعفری می خواهید خلال کردن پیازها با این دستگاه برای شما آسان خواهد شد.

از دیگر تجهیزاتی که می توانید برای راه اندازی ساندویچ سرد و ارائه ی انواع ساندویچ های سرد خریداری نمایید دستگاه کالباس بر یا اسلایسر کالباس است، از آنجایی که برای آماده کردن انواع ساندویچ و پیتزا به برش های کالباس با ضخامت های مختلفی نیاز دارید با خرید این دستگاه می توانید کالباس را با ضخامت های دلخواه برش زده و از آن در آماده کردن غذاها استفاده نمایید.

دستگاه کالباس بر برای اسلایس و برش انواع کالباس، گوشت، پنیر و سوسیس مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله مهمترین مزیت های دستگاه کالباس بر می توان به اتوماتیک بودن این دستگاه اشاره کرد که می توان بدون دخالت دست و با سرعت بالا فرآورده های گوشتی را اسلایس کرد.

  • برگر زن

برگر یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی است که در کنار پیتزا همواره طرفداران زیادی دارد، در این بین برگر ذغالی، پنیری و دوبل برگر محبوبیت بیش تری داشته و این برگرها زمانی خوشمزه و لذیذتر هستند که به صورت دست ساز و با مواد اولیه ی متنوع آماده شده باشند حتما شما هم زمان سفارش غذا از ساندویچی به دنبال همبرگرهای کارخانه ای نیستید و دوست دارید همبرگر دست ساز را امتحان کنید.

همبرگرهای دست ساز را می توان با مواد اولیه ی متنوع به صورت همبرگر مرغ و گوشت با اندازه و ضخامت های دلخواه آماده کرد و برای فراهم کردن همبرگرهای دست ساز نیاز به دستگاه همبرگر زن می باشد، روش کار با این دستگاه بسیار ساده بوده و شما می توانید با تهیه ی مواد اولیه، همبرگرهای خوشمزه ای آماده کنید.

  • سینک، کابینت و وان

از دیگر تجهیزات مورد نیاز که نه تنها برای راه اندازی ساندویچی بلکه برای افتتاح هر کسب و کاری که به آماده سازی و عرضه ی غذا مربوط می شود الزامی است سینک، کابینت و وان است. قطعا وجود یک ساندویچی کثیف و ارائه ی غذاهای غیربهداشتی علاوه بر اینکه مورد تایید وزارت بهداشت نیست موجب نارضایتی مشتریان نیز خواهد شد، به همین دلیل لازم است به جهت رعایت بهداشت و نظافت در آماده سازی غذاها سینک و وان مناسبی داشته باشید.

سینک های صنعتی نیز همانند دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی در ابعاد و مدل های مختلف یک لگنه، دو لگنه و سه لگنه تولید و عرضه می شود و شما می توانید انواع تجهیزات و ظروف آشپزخانه را در سینک صنعتی بشویید.

وان نیز از دیگر تجهیزات کاربردی آشپزخانه بوده که شما می توانید مواد اولیه برای آماده سازی ساندویچ ها مانند کاهو، گوجه، قارچ، فلفل دلمه ای و… را شسته و ضد عفونی کنید.

اگر می خواهید آشپزخانه ای مرتب داشته باشید خرید کابینت را فراموش نکنید در غیر اینصورت محیط کار آشفته ای خواهید داشت بهتر است با توجه به اندازه ی آشپزخانه ی خود اقدام به خرید کابینت استیل به جهت نگه داری ظروف و تجهیزات آشپزخانه نمایید.

  • یخچال نوشابه یا یخچال ویترینی

از دیگر تجهیزات لازم برای راه اندازی ساندویچی، یخچال ویترینی است، خرید این وسیله برای ساندویچی باعث می شود بتوانید نوشیدنی های متنوع به صورت خنک و گوارا همراه با ساندویچ به مشتریان ارائه دهید، داخل این یخچال ها می توانید انواع نوشیدنی، نوشابه، آب معدنی، آبمیوه، دوغ، دلستر و … را بچینید تا علاوه بر ظاهری زیبا مشتری به انتخاب خود یکی از نوشیدنی را خریداری نماید.

یخچال های ویترینی به صورت عمودی ساخته شده و به همین دلیل فضای کمی اشغال می کنند و برای ساندویچی های کوچک مناسب هستند علاوه بر این یخچال نوشابه در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود که شما می توانید با توجه به حجم نوشیدنی ها و مغازه ی خود اقدام به خرید یخچال نمایید. این یخچال ها به صورت تک درب یا چند درب ساخته شده و دارای نمای شیشه ای بوده و به دلیل عایق بندی مناسب هیچ گونه اتلاف برودتی صورت نخواهد گرفت.

  • انواع فر پیتزا

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی است که در منوی تمامی ساندویچی ها و فست فودی ها می توانید انواع پیتزا را پیدا کرده و سفارش دهید، طبخ و آماده سازی پیتزا آن هم در حجم بالا و در سریع ترین زمان نیاز به تجهیزات مناسب برای پخت پیتزا دارد که فر پیتزا یکی از بهترین تجهیزات آشپزخانه ها بوده که در انواع مدل های ریلی، صندوقی، تنوری و گردان تولید و عرضه می شود.

هر یک از این فرهای پیتزا دارای مزایا و معایبی هستند و شما می توانید با توجه به وسعت آشپزخانه، تعداد مشتریان و منوی خود اقدام به خرید یکی از انواع فر پیتزا نمایید.

  • ظرف پیتزا

یکی دیگر از تجهیزاتی که به جهت پخت انواع پیتزا باید در ساندویچی خود داشته باشید بشقاب پیتزا است، ظرف یا بشقاب پیتزا باعث می شود پیتزای شما ظاهری زیبا داشته باشد و آنچه در خرید این ظرف مهم است اندازه ی آن بوده که باید با توجه به ابعاد و اندازه ی فر انتخاب شود. علاوه بر این اگر در منوی خود پیتزا آمریکایی یا ایتالیایی دارید باید اقدام به خرید ظرف مخصوص آن نمایید.

توجه داشته باشید انواع ظرف پیتزا در جنس های مختلف چدنی، سنگی، آهنی، آلومینیومی و… در بازار موجود است و بهترین قالب یا ظرف پیتزا باید در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و قابل شست شو نیز باشد با کمک بشقاب پیتزا می توانید پیتزاهایی یکنواخت با ظاهری زیبا آماده و به مشتریان خود ارائه دهید.

  • دستگاه پمپ پنیر

اگر در منوی خود ساندویچ پنیری های متنوعی دارید خرید یک پمپ پنیر داغ یا پمپ سس گرم به شما کمک می کند تا بتوانید انواع پنیر چدار، گودا و… را به صورت داغ و آب شده بر روی ساندویچ های خود ریخته و برای مشتریان سرو کنید.

ساندویچ کراکف یکی از غذاهای محبوب است که بیش تر افراد با دیدن آن در منوی ساندویچی تمایل به سفارش ساندویچ کراکف پنیری دارند، دستگاه کراکف پز یا دستگاه سوسیس گردان در واقع دستگاهی است که می تواند سوسیس ها را بدون روغن و کاملا سالم آماده کند، این دستگاه دارای قلاب های مختلفی است که با قرار دادن کراکف یا سوسیس بر روی این قلاب ها و حرکت آن ها، سوسیس ها بدون نیاز به روغن به صورت یکنواخت مغز پخت شده و آشپز می تواند ساندویچ کراکف های خوشمزه ای برای مشتریان خود آماده کند.

دیدگاهتان را بنویسید