09190308305

02634462960

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی 🍴 برای سازمان و ادارات تفاوت چندانی با آشپزخانه های صنعتی رستوران و کترینگ ندارد، تنها ممکن است در خرید برخی از تجهیزات، راه اندازی آشپزخانه های صنعتی با یکدیگر متفاوت باشند، به هر روی راه اندازی یک آشپزخانه ی صنعتی کامل برای رستوران، تالار پذیرایی و … نیاز به سپری کردن مراحلی دارد که ما در این مقاله از ابتکار استیل به صورت کامل و مرحله به مرحله برای شما شرح داده ایم، اگر قصد راه اندازی آشپرخانه ی صنعتی را داشته یا به این مباحث علاقه دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا صفر تا صد راه اندازی آشپرخانه های صنعتی را یاد بگیرید.

آشپزخانه صنعتی چیست؟

به زبان ساده آشپزخانه صنعتی، آشپزخانه ی فست فود، رستوران، هتل، تهیه غذا، ادارات و کارخانه ها می باشد که در آنجا حجم زیادی از غذاهای متنوع را با سرعت بالا تهیه می کنند.

مراحل راه اندازی آشپزخانه صنعتی

برای راه اندازی یک آشپزخانه ی صنعتی موفق باید تمامی مراحل ذیل را سپری کنید، تفاوتی ندارد که قصد راه اندازی رستوران کوچک را دارید یا بزرگ، راه اندازی بیرون بر یا راه اندازی کترینگ به هر حال برای آماده سازی غذاها نیاز به آشپزخانه ای با تجهیزات کامل خواهید داشت.

  1. بعد از انتخاب محل مناسب برای راه اندازی رستوران و تعیین نام برای رستوران یا کترینگ خود و اخذ مجوزهای لازم، نوبت به چیدمان منو می رسد، باید با در نظر گرفتن فضای آشپزخانه ی خود یک لیست کامل از منوی غذاهایی که می خواهید به مشتریان ارائه دهید آماده نمایید.
  2. اکنون باید با توجه به منویی که آماده کرده اید برای خرید تجهیزات لازم اقدام کنید، تجهیزات آشپزخانه صنعتی به دسته های مختلف تجهیزات آماده سازی، تجهیزات پخت غذا و تجهیزات سرو غذا تقسیم می شوند.
  3. حال باید تجهیزات داخلی رستوران شامل میز و صندلی را در صورتی که بیرون بر نیست آماده کنید اگر قصد دارید غذای بیرون بر به مشتریان خود ارائه دهید استخدام پیک و تجهیزات مربوط به ارائه ی غذای بیرون بر الزامی است.
  4. قدم آخر نیز مربوط به تبلیغات است، پخش تراکت، بنر، تبلیغات مجازی می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند.

بطور کلی هزینه راه اندازی آشپزخانه صنعتی به قیمت تک تک المان های لازم برای افتتاح آشپزخانه صنعتی بستگی داشته و نمی توان به طور دقیق در این خصوص صحبت کرد، البته شما می توانید لیستی از انواع تجهیزات آشپزخانه های صنعتی را همراه با قیمت آن ها در سایت ابتکار استیل مشاهده نمایید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی

ما لیستی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی را برای شما آورده ایم:

بطور کلی تجهیزات آشپزخانه صنعتی به 2 دسته ی تجهیزات آماده سازی غذا و تجهیزات پخت و پز تقسیم شده که در ادامه بیش تر توضیح داده ایم:

تجهیزات آماده سازی غذا در آشپزخانه صنعتی به آن دسته از تجهیزات و لوازمی گفته می شود که در طبخ و آماده کردن غذا به شما کمک می کند در واقع هر چه این تجهیزات کامل تر باشند شما پختی حرفه ای داشته و غذایی کامل به مشتریان خود ارائه می دهید.

مهمترین تجهیزات آماده سازی غذا شامل دستگاه خمیر گیر، چرخ گوشت صنعتی، میز کار استیل، دستگاه پوست کن، پاتیل خیساندن برنج، دستگاه خلال کن، میز تخته کاری و دستگاه سبزی خردکن می باشد. در ادامه مزیت هر یک از این تجهیزات را آورده ایم.

🍕 دستگاه خمیرگیر

برای آماده کردن خمیر پیتزا و پیراشکی و نان به یک دستگاه خمیر گیر در آشپزخانه ی خود نیاز دارید، خمیرگرها در انواع مختلفی از نظر ظرفیت آرد و خمیر تقسیم می شوند که طبیعتا قیمت های متفاوتی داشته و شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود برای خرید دستگاه خمیر گیر اقدام کنید.

ایمنی، تهیه ی خمیر به صورت بهداشتی، سرعت بالا، آماده کردن خمیر یکدست، عدم ایجاد صدا و لرزش، ضد زنگ و خش بودن دستگاه از جمله ویژگی های خمیرگیرها است.

چرخ گوشت صنعتی

اینکه بتوانید مواد اولیه ی کباب کوبیده یا همبرگر را در آشپزخانه ی خود با گوشتی تازه آماده کنید باعث می شود رستوران شما بین مشتریان محبوب شود به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم حتما نسبت به خرید چرخ گوشت صنعتی برای آشپزخانه اقدام کنید تا بتوانید به جای استفاده از گوشت چرخ کرده ی آماده خودتان گوشت گرم و تازه را چرخ کرده و کوبیده هایی با کیفیت به مشتریان ارائه دهید.

🔪 میز کار استیل

میز کار استیل در ابعاد و با تعداد طبقات مختلفی تولید شده و بر خلاف گذشته جنس آن چوب نیست چرا که چوب مقاومت بالایی در برابر رطوبت نداشت و بعد از مدتی و بر اثر ضربات چاقو کارایی خود را از دست می دهد، امروزه میز کارها از جنس استیل ساخته شده و کاملا بهداشتی بوده و قابلیت شستشو دارند و دوام آن ها بسیار بالا می باشد.

شما می توانید با توجه به ابعاد آشپزخانه ی خود میزکار را در اندازه و با طبقات دلخواه خریداری کرده و از آن به جهت خرد کردن گوشت، ماهی و دیگر مواد اولیه و بی خس کردن مرغ استفاده نمایید. میز کارهای استیل در بین تجهیزات صنعتی آشپزخانه ها یکی از وسایل مهم برای آماده سازی غذاها می باشند.

دستگاه پوست کن صنعتی

از دیگر دستگاه های کاربردی و ضروری برای آشپزخانه های صنعتی دستگاه پوست کن است، این دستگاه به صورت اتوماتیک پوست سیب زمینی و دیگر صیفی جات را به راحتی جدا کرده و آن را آماده ی طبخ می کند.

با خرید این دستگاه علاوه بر این که پوست کنی به صورت کاملا بهداشتی انجام می شود سرعت کار شما هم بالا خواهد رفت. دستگاه پوست کن صنعتی در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. از آنجایی که ابعاد این دستگاه متفاوت است اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید می توانید با خرید مدل های کوچک و رومیزی از فضای موجود به صورت بهینه استفاده نمایید.

🍚 پاتیل خیساندن برنج

مگر می شود قصد طبخ و آماده کردن برنج را داشته باشید و به فکر خرید پاتیل خیساندن برنج جهت راحتی در طبخ و بالا رفتن کیفیت برنج پخته شده نباشید.

پاتیل برنج فضایی را به جهت خیساندن حجم زیادی از برنج فراهم کرده و نکته ی مهمی که در ساخت و طراحی آن توجه شده وجود اهرمی است که انتقال برنج را به دیگ بسیار ساده کرده و دیگر نیازی به جابه جا کردن ظرف های بزرگ برای ریختن برنج داخل قابلمه نخواهد بود.

🍟 دستگاه خلال کن صنعتی

سیب زمینی سرخ کرده یک میان وعده یا پیش غذای فوق العاده ای است که طرفداران اصلی آن ها بچه ها هستند و در منوی تمامی فست فود و ساندویچی ها می توانید سیب زمینی سرخ کرده را پیدا کرده و سفارش دهید.

حالا اگر سیب زمینی های خلالی یک دست نبوده و یکی خام یا سوخته شده باشد قطعا مشتریان شما هم ناراضی خواهند بود از طرفی خلال کردن حجم زیادی از سیب زمینی نیاز به یک نیروی کار به جهت خلال کردن سیب زمینی خواهد داشت به همین دلیل بهتر است اگر در منوی خود سیب زمینی سرخ کرده دارید و رضایت مشتریانتان برای شما اهمیت دارد حتما دستگاه خلال کن صنعتی را خریداری نمایید.

از این دستگاه می توانید برای خلال کردن سیب زمینی و دیگر صیفیجات شامل کدو، بادمجان، قارچ و… برای استفاده در غذاهای مختلف یا دورچین استفاده نمایید.

🌿 دستگاه سبزی خردکن صنعتی

قرمه سبزی، آش، سوپ، سبزی پلو، دلمه و… از جمله غذاهای محبوبی است که در بسیاری از رستوران ها، کترینگ، تهیه غذا و… سرو می شود و بهترین دستگاه برای اینکه بتوانید خورشت هایی جا افتاده آماده کنید دستگاه سبزی خرد کن صنعتی است که به شما کمک می کند بتوانید سبزی ها را کاملا یکدست و هم اندازه خرد کنید.

خرد کردن سبزی با چاقو علاوه بر اینکه خسته کننده است باعث آب انداختن و له شدن سبزی ها شده و باعث می شود غذاهای شما کیفیت خوبی نداشته باشند.

  • تجهیزات پخت غذا

تجهیزات پخت غذا به اندازه ی تجهیزات آماده سازی مهم هستند اینکه وسایلی خریداری نمایید تا بتوانید غذاهای منوی خود را به بهترین شکل ممکن آماده کنید اهمیت بسیاری دارد، شما باید با توجه به منوی آشپزخانه صنعتی خود که می تواند آشپزخانه ی رستوران، کترینگ، ساندویچی، فست فود، تهیه غذا، هتل و کارخانه باشد اقدام به خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز نمایید. در ادامه برخی از مهمترین تجهیزات پخت غذا را آورده ایم:

🍢 کباب پز گازی ، ذغالی و تابشی

کباب پزها به انواع مختلفی تقسیم می شوند و هر کدام مزایا و معایبی دارند، اگر می خواهید کباب هایی با طعم زغال به مشتریان خود ارائه دهید می توانید برای خرید کبابپز ذغالی اقدام کنید، در غیر اینصورت کباب پزهای گازی و تابشی نیز گزینه های خوبی هستند. بطور کلی شما با استفاده از کباب پز می توانید کباب هایی آماده کنید که یکنواخت و آبدار پخته شده اند.

اجاق گاز صنعتی

اگر در منوی رستوران خود چلوکباب یا جوجه کباب ارائه می دهید خرید دستگاه کباب زن و سیخ شور را فراموش نکنید.

تنور صنعتی

نان داغ کباب داغ 😋 ، یکی از غذاهای محبوب ما ایرانی هاست که اگر رستورانی آن را در منوی خود داشته باشد قطعا از آن استقبال خواهیم کرد مخصوصا اگر نان کباب همان لحظه، تازه و داغ آماده شود پس اگر می خواهید مشتریان خود را افزایش دهید حتما با خرید تنور صنعتی و آماده کردن نان در محل، رضایت مشتریان خود را به دست آورید.

فر دمکن برنج

از این فر برای دم کردن و گرم نگه داشتن برنج در آشپزخانه های صنعتی استفاده می شود، این فر با دارا بودن شعله و عایق بندی مناسب باعث می شود برنج ها به صورت کامل مغز پخت شده و به خوبی دم بکشند، برای آماده کردن برنج هایی مغز پخت با حجم زیاد حتما برای خرید فر دمکن برنج اقدام کنید.

🍗 سرخ کن صنعتی

فیله سوخاری، میگو سوخاری، هات داگ، سیب زمینی سرخ شده از جمله غذاهای فست فودی لذیذ هستند که در منوهای فست فودی جایگاه ویژه ای دارند و شما برای آماده کردن سوخاری هایی ترد و خوشمزه نیاز به دستگاه سرخ کن صنعتی دارید تا بتوانید انواع مواد خوراکی را در روغن داغ، غوطه ور کنید. در واقع یکی از مهمترین تجهیزات برای راه اندازی سوخاری و فست فود خرید سرخ کن صنعتی برای آشپزخانه است.

سینک و کابینت

علاوه بر وسایل مورد نیاز برای پخت و پز وجود تجهیزاتی که به نظافت و مرتب بودن آشپزخانه ی شما کمک می کند نیز الزامی است. با خرید سینک یا وان شستشوی مناسب می توانید ظروف و مواد اولیه را به خوبی شسته و ضد عفونی کنید.

وجود کابینت در آشپزخانه نیز به شما کمک می کند تا تمامی تجهیزات و ظروف را به صورت مرتب در جای خود قرار داده و سردرگم نشوید.

2 پاسخ

  1. با سلام. بنده صاحب کارخانه‌ای با ۷۰ نفر پرسنل در حال راه اندازی هستم که نیاز است آشپزخانه آنجا را نیز تجهیز و راه اندازی نمایم. آیا این خدمات و مشاوره را میتوانید به ما بدهید ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهترین راه ارتباط با مشاوران مجموعه ابتکار استیل تماس از طریق واتساپ می باشد تا تجهیزات و استراتژی راه اندازی آشپزخانه صنعتی را برای شما بیان نمایند.
      موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید