09190308305

02634462960

ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، ارسال محصولات از 14 فروردین 1403 آغاز خواهد شد.

کباب پز تابشی چگونه کار میکند؟

کباب پز تابشی چگونه کار میکند؟

اگر نمی دانید کباب پز تابشی چگونه کار میکند ؟ تا انتهای این مطلب با ابتکار استیل همراه باشید. قطعا کباب یکی از محبوب ترین غذاها در بین ایرانیان است. روش های مختلفی برای طبخ کباب از جمله آتش، منقل، زغال و… وجود دارد امروزه با وجود کباب پزهای تابشی آماده سازی انواع کباب بسیار ساده شده است. یکی از انواع کبابپزها، کباب پز تابشی بوده که قادر است با کیفیت بالا کباب های خوشمزه ای آماده کند، در ادامه در خصوص نحوه ی کار کباب پز تابشی اطلاعاتی را به شما ارائه خواهیم داد.

کباب پز تابشی چیست؟

در حقیقت کبابپز تابشی یکی از انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی بوده از آن به  جهت طبخ و آماده سازی انواع کباب استفاده می شود. این اجاق تابشی با استفاده از گرمای حاصل از تابش مادون قرمز کباب ها را آماده می کند.

نحوه ساخت کباب پز تابشی به گونه ای است که با استفاده از گرمای تولید شده و از طریق گرمای سطحی مانند آجر ، سرامیک یا سنگ و تابش مادون قرمز پخت کباب ها انجام می شود. آجر کباب پز تابشی، سرامیک و … همگی نسوز هستند.

کباب پز تابشی چگونه کار میکند

انواع کباب پز تابشی

کبابپز تابشی به انواع کباب پز ریلی، اتوماتیک و سالاماندر تقسیم می شود.

کباب پز تابشی ریلی

در کباب پز تابشی کشویی یا ریلی سیخ ها به جهت پخت بر روی سینی قرار داده می شوند، سینی مربوطه به صورت ریلی بوده و با حرکت کباب ها در زیر مشعل قرار خواهند گرفت. حرارت به صورت کاملا یکنواخت به کباب ها رسیده و به همین دلیل می توان انواع کباب را بدون سوختگی و در سریع ترین زمان تهیه کرد.

کباب پز تابشی اتوماتیک

در این مدل از کباب پز تابشی سیخ های کباب را باید بر روی قلاب قرار داد. کباب های موجود بر روی سیخ ها با وارد شدن به کباب پز و به دلیل داغ شدن زیاد رویه ی سختی بر روی آن قرار گرفته و همین امر مانع از خروج ویتامین ها و رطوبت از کباب خواهد شد. به همین دلیل در نهایت با حرارتی ملایم کباب ها به صورت کامل مغز پخت شده و به صورت خودکار از دستگاه خارج می شوند. لازم به ذکر است استفاده از این دستگاه نیاز به اپراتور ندارد.

پخت کباب های آبدار بدون سوختگی و دود از جمله مزایای کباب پز تابشی اتوماتیک می باشد.

کباب پز تابشی سالاماندر

این نوع از کباب پز با نام های کباب پز تابشی چند منظوره یا آسانسوری شناخته می شود و با ظرفیت های مختلفی در بازار موجود می باشد. در این کباب پز امکان تنظیم سینی تا مشعل برای آشپز فراهم می باشد.

با کمک کباب پز تمام اتوماتیک بدون سیخ تابشی در مدل سالاماندر می توانید انواع استیک، برگر، ماهی و … را بدون سیخ آماده کنید.

کباب پز تابشی چگونه کار میکند

در کباب پز تابشی به جهت پخت کباب حرارت از بالا به پایین تابانده شده و برای پخت از آجر یا سرامیک های نسوز بر اثر حرارت مشعل تا دمای بالایی داغ شده و قادر به طبخ کباب ها می باشد.

حرارت لازم برای پخت کباب از طریق سوخت گاز در مشعل های تابشی از جنس سرامیک نسوز و اشعه مادون قرمز ایجاد می شود. با جذب این حرارت توسط سرامیک یا آجر دما به حدود 900 درجه سانتی گراد رسیده و سبب گداخته شدن سرامیک شده و اشعه مادون قرمز شروع به تابش خواهد کرد.

نحوه کار با کباب پز تابشی بسیار ساده است و می توان با آن کباب های آبدار و خوشمزه ای آماده کرد.

نحوه کار کباب پز تابشی

مزیت کباب پز تابشی

از جمله مهم ترین مزایای کباب پز تابشی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ایمنی بالا
  • کاهش مصرف گاز
  • پخت کباب بدون دود
  • استحکام و مقاومت بالا
  • پخت آبدار کباب ها با حفظ مواد مغذی
  • پخت سریع و آسان حجم بالای انواع کباب
  • قابلیت پخت مواد غذایی بر روی سیخ یا بدون سیخ

معایب کباب پز تابشی

کباب پزهای تابشی دارای مزایای فراوانی هستند اما در کنار تمام مزیت هایی که دارند نکات منفی نیز داشته که از جمله مهمترین آن ها میتوان به حجم زیاد و وزن بالای کباب پز تابشی اشاره کرد. وزن و حجم زیاد این نوع از کبابپزها سبب می شود جابه جایی این وسیله کمی دشوار باشد البته کباب پز تابشی معمولا دارای چرخ هستند و همین امر سبب می شود به سهولت بتوان دستگاه را جابه جا کرد.

از دیگر معایب کباب پز تابشی میتوان به گرانتر بودن آن نسبت به دیگر مدل های کباب پز اشاره کرد. دلیل بالا بودن هزینه ی کباب پز تابشی تکنولوژی پیشرفته ای است که در ساخت آن استفاده شده است.

کباب پز تابشی چگونه کار میکند

قیمت انواع کباب پز تابشی صنعتی

مجموعه ی ابتکار استیل به عنوان تولید کننده کباب پز تابشی با استفاده از به روز ترین تکنولوژی و استفاده از متریال با کیفیت قادر به ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی از جمله کباب پزهای تابشی می باشد. برای استعلام قیمت انواع کاب پز تابشی و قیمت کباب پز تابشی دست دوم میتوانید با کارشناسان ابتکار استیل در تماس باشید.

قطعا خرید کباب پزهای تابشی دست دوم برای افرادی که تصمیم دارند با سرمایه ای اندک کسب و کار تازه ای راه اندازی کنند مناسب تر می باشد. در صورتی که تمایل به دریافت لیست قیمت کباب پز تابشی خانگی دارید نیز میتوانید با مجموعه ی ابتکار استیل در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید