09190308305

02634462960

چرا کباب پز گازی دود میکند ؟

چرا کباب پز گازی دود میکند ؟

چرا کباب پز گازی دود میکند؟ این سوالی است که بسیاری از افراد در زمان طبخ و آماده سازی انواع کباب با آن مواجه می شوند، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به علت دود کردن کباب گازی و رفع این مشکل بپردازیم، پس تا انتهای این مطلب با ابتکار استیل همراه باشید.

ایا کباب پز گازی خوبه؟

اگر شما هم قصد خرید کباب پز گازی را دارید اما از خوب یا بد بودن آن اطلاعاتی ندارید باید درباره کباب پز گازی به شما بگوییم که با توجه به سبک زندگی امروزی و خانه های آپارتمانی یکی از بهترین تجهیزات برای طبخ و آماده سازی انواع کباب بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان کباب پزهای گازی هستند. اگر در آپارتمانی کوچک زندگی می کنید و فضای بالکن منزلتان محدود است میتوانید از کوچکترین کباب پز گازی استفاده نمایید چرا که کباب پز گازی در ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شود.

از جمله مهم ترین مزایای استفاده از کباب پز گازی میتوان به سرعت بالای آماده سازی کباب، پخت یکنواخت کباب، قابلیت تنظیم حرارت و شستشوی آسان اشاره کرد. از آن جایی که کباب پز گازی یکی از انواع کباب پز بدون دود می باشد طبخ کباب بدین وسیله در آپارتمان ها طرفداران زیادی دارد.

ایا کباب پز گازی خوبه؟

شما میتوانید با تنظیم شعله کباب پز گازی به راحتی میزان حرارت را کم یا زیاد نمایید، استفاده از این کباب پز مزایای فراوانی دارد یکی از مضرات کباب پز گازی یا شاید تنها مشکل آن مصرف گاز شهری می باشد.

طرز استفاده از کباب پز گازی ایستاده یا طریقه استفاده از کباب پز گازی بسیار ساده می باشد این نوع از کباب پزها نیاز به گاز شهری داشته و البته بیشتر آن ها با کپسول های گاز مایع نیز کار می کنند. بعد از اتصال گاز شهری به کباب پز میتوان توسط دکمه ی تعبیه شده بر روی دستگاه و با کمک فندک یا کبریت آن را روشن کرد.

علت دود کردن کباب پز

دود کردن زیاد کباب پز گازی یکی از مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجه شده باشید، از جمله دلایلی که منجر به دود کردن کباب پز می شود در ذیل آورده شده است:

گرد و غبار

وجود گرد و غبار و کثیف شدن کباب پز یکی از دلایل اصلی دود کردن آن می باشد. همچنین در صورتی که کباب پز گازی خریداری شده از کیفیت بالایی برخوردار نباشد به سرعت زنگ زده و همین امر باعث دود کردن آن خواهد شد. توجه داشته باشید بعد از هر بار استفاده درب کباب پز را به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار ببندید.

وجود پسماند غذایی

یکی دیگر از دلایلی که باعث دود کردن کبابپز گازی می شود وجود پسماند و باقی مانده ی کباب بر روی دستگاه می باشد. لازم است بعد از هر بار استفاده کباب پز را به خوبی تمیز نمایید چرا که در صورت کثیف بودن و باقی ماندن ذرات کباب بر اثر داغ شدن، کباب پز دود خواهد کرد.

وجود پسماند غذایی

انسداد مشعل

اگر کباب پز گازی شما دود می کند حتما از عدم انسداد شعله های کباب پز مطمئن شوید چرا که مسدود شدن مشعل که یکی از اجزای کباب پز گازی است از علل اصلی دود کردن کباب پز می باشد.

داغ نشدن کباب پز

از دیگر عللی که میتوان در پاسخ به سوال چرا کباب پز گازی دود میکند ؟ بیان کرد قرار دادن کباب ها قبل از داغ شدن کباب پز می باشد. توجه داشته باشید که در صورتی که کباب پز به خوبی گرم نشده و شما کباب ها را بر روی آن قرار دهید علاوه بر چسبیدن کباب ها به دستگاه باعث دود کردن آن نیز خواهد شد.

داغ نشدن کباب پز

روشن نشدن کباب پز

چنانچه شعله های کباب پز دچار مشکل شده باشد و کبابپز گازی به خوبی روشن نشود دستگاه دود خواهد کرد.

چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم

یکی از بهترین روش های تمیز کردن کباب پز گازی این است که ابتدا تمامی اجزای جداشدنی کبابپز را از آن جدا کرده و در محلول آب داغ و جوش شیرین یا سرکه و آب داغ به مدت چند دقیقه بخیسانید. سپس با استفاده از محلول آب و صابون یا هر شوینده ی مناسب دیگری بدنه ی بیرونی و دیگر بخش های کباب پز گازی را به خوبی تمیز نمایید.

چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم

دیدگاهتان را بنویسید