09190308305

02634462960

عیب یابی سبزی خردکن صنعتی

عیب یابی سبزی خردکن صنعتی

ما تصمیم داریم در این مقاله از ابتکار استیل به عیب یابی سبزی خردکن صنعتی بپردازیم. همانطور که میدانید سبزی خردکن های صنعتی که در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند یکی از اصلی ترین تجهیزات آماده سازی هستند که در محیط های مختلفی از جمله مغازه های سبزی فروشی، هتل، رستوران، کترینگ، تهیه غذا، بیمارستان و… میتوان از آن ها به جهت خرد کردن حجم زیاد سبزی در سریع ترین زمان استفاده کرد.

گاهی به دلایل مختلف سبزی خردکن با مشکل مواجه می شود و این امر باعث بروز مشکل در روند آماده سازی غذا خواهد شد، به همین دلیل آشنایی با مشکلات رایج و نحوه ی عیب یابی سبزی خرد کن صنعتی اهمیت زیادی دارد.

مشکلات رایج سبزی خردکن های صنعتی و رفع آن ها

همانطور که اشاره کردیم سبزی خرد کن ها از جمله پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه های صنعتی هستند که کارکرد صحیح آن ها موجب خوشمزه شدن غذاها خواهد شد، اما گاهی ممکن است این وسیله ی کاربردی به دلایل مختلف دچار مشکل شود که در ادامه به مشکلات متداول دستگاه سبزی خردکن صنعتی پرداخته ایم.

خرید: سبزی خردکن سطلی

لازم به ذکر است سبزی خردکن ها انواع مختلفی شامل سطلی و بشقابی دارند بهتر است قبل از خرید با تحقیق درباره سبزی خرد کن اقدام به خرید آن نمایید. میتوانید با مطالعه ی مقاله ی تفاوت سبزی خردکن سطلی و بشقابی با تفاوت ها، مزایا و معایب هر یک از سبزی خردکن ها آشنا شوید.

له شدن سبزی در دستگاه

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در زمان خرد کردن سبزی در دستگاه با آن مواجه شده باشید له شدن و آب انداختن سبزی می باشد، اصلی ترین علت بروز این مشکل کند شدن تیغه ها خواهد بود. در حقیقت مهم ترین قطعه برای خردکردن یکنواخت سبزی ها بدون له شدگی تیز و بران بودن تیغه ها هستند، در صورت کند شدن تیغه، باید آن را تیز نمایید.

خرید: سبزی خرد کن بشقابی دهنه 70

البته گاهی اوقات تیز کردن تیغه ها امکانپذیر نبوده و بهتر است با خریداری تیغه آن را تعویض کنید.

عیب یابی سبزی خردکن صنعتی

  • نحوه بستن تیغه سبزی خرد کن صنعتی

نحوه بستن تیغه سبزی خرد کن بسیار ساده بوده به طوری که هر فردی قادر به بستن آن می باشد. تیغه های سبزی خردکن های صنعتی از جنس استیل ضد زنگ هستند و همین امر از زنگ زدگی آن ها در برخورد با سبزی جلوگیری خواهد کرد.

خرید: سبزی خرد کن بشقابی دهنه 60

  • نحوه بستن تیغه سبزی خرد کن بشقابی

تیغه ی سبزی خردکن های بشقابی شامل 3 تیغه می باشد که لازم است در بخش مورد نظر قرار داده شده و به یکدیگر متصل شوند. لازم به ذکر است در صورت کند شدن تیغه ها میتوانید از سنگ تیزکن های برقی یا دستی به جهت تیز کردن تیغه ها استفاده کرده یا با خرید تیغه سبزی خردکن بشقابی آن را تعویض کنید.

نحوه بستن تیغه سبزی خرد کن بشقابی

قطع شدن برق با روشن شدن دستگاه

چنانچه بعد از روشن کردن سبزی خرد کن متوجه شده اید فیوز پریده و برق قطع می شود باید سیم پیچی موتور سبزی خرد کن را بررسی کنید. در صورتی که سیم پیچ های موتور اتصال کوتاه شوند یا سیم کشی مدار اشتباه شده باشد این مشکل به وجود می آید.

استشمام بوی سوختگی

اگر بعد از روشن کردن دستگاه، موتور سبزی خردکن داغ شده و بوی سوختگی به مشام برسد سیم پیچی اصلی دچار مشکل شده و نیم سوز می باشد، معمولا در صورت نیم سوز شدن سیم پیچ، دستگاه متوقف خواهد شد.

خرید: سبزی خرد کن بشقابی دهنه 90

یکدست نبودن سبزی های خرد شده

خرد نکردن یکدست و یکنواخت سبزی ها در دستگاه یکی از بدترین مشکلات خواهد بود. چرا که هدف اصلی در استفاده از سبزی خرد کن های صنعتی خرد کردن یکدست سبزی می باشد. اگر سبزی ها به صورت یکنواخت و هم اندازه خرد نشوند احتمالا مشکل از تیغه ها خواهد بود. برای این کار بهتر است ارتفاع تیغه تا کف دستگاه کمتر شود، اگر با کم کردن ارتفاع و تیز کردن تیغه ها مشکل برطرف نشد لازم است برای تعمیر سبزی خردکن به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.

چرا تیغه سبزی خردکن نمیچرخه ؟

چنانچه با ریختن سبزی به داخل دستگاه، سبزی خردکن کار نکند اما بدون وجود سبزی شروع به کار کند. احتمالا سبزی بین تیغه و بدنه جمع شده و همین امر باعث نچرخیدن تیغه خواهد شد. بهتر است طریقه بستن تیغه سبزی خرد کن را بررسی کرده و تیغه ها را تیز نمایید.

چرا تیغه سبزی خردکن نمیچرخه ؟

چرا سبزی خرد کن روشن نمی شود ؟

اصلی ترین علت روشن نشدن سبزی خردکن وجود مشکل در پریز و برق ورودی است در صورتی که ورودی برق شامل دوشاخه، سیم رابط و پریز را بررسی کرده و متوجه مشکلی نشده اید احتمال دارد موتور سبزی خردکن سوخته باشد برای همین باید برای تعمیر موتور سبزی خرد کن اقدام کنید.

چرا سبزی خرد کن روشن نمی شود ؟

دیدگاهتان را بنویسید