09190308305

02634462960

ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، ارسال محصولات از 14 فروردین 1403 آغاز خواهد شد.

تفاوت سبزی خردکن سطلی و بشقابی

تفاوت سبزی خردکن سطلی و بشقابی

اگر تفاوت سبزی خردکن سطلی و بشقابی را نمی دانید تا انتهای این مطلب از تجهیزات آماده سازی با ابتکار استیل همراه باشید. در این مقاله ما به تفاوت های سبزی خردکن بشقابی و سطلی و اینکه کدام سبزی خردکن خوب است پرداخته ایم.

انواع سبزی خرد کن ها

سبزی خرد کن صنعتی دستگاهی است که وجود آن در منازل و کسب و کار هایی که نیاز به خرد کردن سبزی در حجم بالا دارند ضروری است. خرد کردن انواع سبزی (سبزی قرمه، سبزی کوکو و سبزی آش) در سریع ترین زمان و بدون آب انداختن و له شدگی تنها به کمک دستگاه سبزی خردکن انجام خواهد شد.

سبزی خردکن سطلی

انواع مدل های سبزی خردکن را میتوان به گروه سبزی خردکن سطلی و سبزی خردکن بشقابی تقسیم کرد. سبزی خردکن های سطلی در دو مدل ایستاده و رومیزی تولید و عرضه می شوند. این نوع از سبزی خردکن ها مخزنی شبیه به سطل داشته و ظرفیت های مختلفی دارند. قیمت سبزی خردکن صنعتی سطلی با توجه به ظرفیت و حجم مخزن آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال قیمت سبزی خردکن صنعتی 10 کیلویی با نوع 20 کیلویی متفاوت می باشد.

در ذیل میتوانید عکس دستگاه سبزی خردکن سطلی را مشاهده نمایید.

سبزی خردکن سطلی

سبزی خردکن بشقابی

این نوع از سبزی خردکن ها دارای سینی گود و شبیه به بشقاب است. از سبزی خرد کن بشقابی بیش تر در هتل ها، مراکز فروش سبزی خردشده، غذاخوری ها و آشپزخانه های صنعتی استفاده می شود. قیمت سبزی خردکن صنعتی بشقابی با توجه به ظرفیت کارکرد آن متنوع می باشد. سبزی خرد کن بشقابی مناسبترین سبزی خرد کن برای مغازه سبزی فروشی می باشد.

محصول مرتبط: سبزی خرد کن بشقابی دهنه 70

در ذیل میتوانید عکس سبزی خردکن صنعتی بشقابی را مشاهده نمایید.

سبزی خردکن بشقابی

چه سبزی خرد کنی بخرم؟

برای پاسخ به این سوال که چه سبزی خرد کنی بخریم در مرحله ی اول لازم است تا با تفاوت های این دو مدل از سبزی خردکن آشنا شویم:

  1. توان موتور

اصلی ترین تفاوت سبزی خردکن سطلی و بشقابی را میتوان در نوع و توان موتور آن دانست. موتورهای استفاده شده در سبزی خردکن سطلی تنوع بیشتری داشته و از 220 وات تا 10 اسب بخار می باشند. اما موتور سبزی خرد کن بشقابی از 1 تا 4 اسب بخار است. علاوه بر این موتور سبزی خرد کن سطلی از نوع تسمه ای و موتور سبزی خردکن بشقابی از نوع گیربکسی می باشد.

  1. تعداد تیغه

یکی از تفاوت های سبزی خردکن سطلی و بشقابی در تعداد تیغه های آن می باشد. سبزی خرد کن بشقابی دارای 3 تیغه و سبزی خردکن های سطلی دارای 2 یا 4 تیغه هستند.

  1. ابعاد

ابعاد سبزی خردکن بشقابی نسبت به سطلی بیشتر بوده به همین دلیل در محیط های صنعتی از آن استفاده می شود اما سبزی خردکن های سطلی به دلیل تنوع زیاد در ظرفیت و ابعاد کوچک تر برای مصارف خانگی مناسب تر می باشند.

  1. سرعت

به دلیل بالاتر بودن سرعت خردکردن سبزی در مدل سطلی نسبت به بشقابی، در محیط هایی که حجم کار خیلی زیاد نبوده اما سرعت کار اهمیت بالایی دارد از سبزی خردکن های سطلی استفاده می شود.

  1. کیفیت سبزی خرد شده

به طور کلی سبزی خرد شده توسط دستگاه سبزی خرد کن بشقابی کیفیت بالایی دارد. در این مدل از سبزی خردکن ها سبزی به صورت عمودی بدون دخالت شخص کاملا خرد می شود، اما در مدل سطلی احتمال له شدن سبزی ها وجود دارد چرا که بعد از خرد شدن، سبزی به دیواره ی دستگاه رفته و مجددا خرد می شود.

کیفیت سبزی خرد شده

  1. حرکت تیغه ها

به دلیل حرکت عمودی تیغه ها در سبزی خردکن های بشقابی، سبزی ها شبیه به خرد کردن با چاقو خواهند شد، اما تیغه ی سبزی خردکن سطلی در انتهای سطل قرار داشته و حول محوری افقی می چرخد.

  1. قیمت

سبزی خردکن های نوع سطلی نسبت به بشقابی قیمت کمتری دارند، البته قیمت سبزی خرد کن بشقابی به عوامل مختلفی مانند جنس تیغه و بدنه، اندازه دهانه بشقاب، قدرت موتور و… بستگی خواهد داشت.

کدام سبزی خرد کن بهتر است ؟

این که کدام سبزی خرد کن بهتر است قطعا به کسب و کار، حجم کاری و بودجه ی شما بستگی خواهد داشت. هر دوی این سبزی خردکن ها در مدل و با ظرفیت های مختلف تولید و عرضه می شوند.

لازم به ذکر است اگر بودجه ی محدودی داشته و کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید میتوانید سبزی خردکن دست دوم خریداری نمایید. البته برای خرید این دستگاه به صورت دست دوم حتما باید از سالم بودن تیغه ها و موتور مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید