09190308305

02634462960

ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، ارسال محصولات از 14 فروردین 1403 آغاز خواهد شد.

باربیکیو گازی یا ذغالی بخرم ؟

باربیکیو گازی بخرم یا ذغالی؟

باربیکیو گازی بخرم یا ذغالی؟ این سوالی است که افراد بسیاری برای خرید باربیکیو با آن مواجه می شوند، به همین دلیل ما در این مقاله از ابتکار استیل تصمیم گرفتیم به این سوال پاسخ دهیم پس تا انتهای این مطلب از باربیکیو گازی بخرم یا ذغالی؟ با ما همراه باشید.

محصولات دیگر: تجهیزات رستورانی

باربیکیو چیست؟

بهتر است قبل از بررسی باربیکیو ذغالی و گازی به این سوال پاسخ دهیم که باربیکیو یعنی چه ؟ در حقیقت باربیکیو (Bar-B-Q یا barbeque یا Barbecue یا BBQ) نوعی روش پخت بوده که در آن مواد غذایی شامل انواع گوشت در معرض حرارت غیر مستقیم قرار گرفته تا پخته شوند. حرارت مورد نیاز در این روش توسط گاز، برق، ذغال یا چوب تامین خواهد شد. باربیکیو وسیله ای است که از آن برای پخت و پز استفاده شده که خود دارای انواع مختلفی می باشد.

باربیکیو در آپارتمان

همانطور که پیشتر اشاره شد تامین حرارت توسط گاز یا ذغال باعث شده باربیکیو در انواع مختلفی تولید و عرضه شود. از آن جایی که شیوه ی پخت و نتیجه ی نهایی در هر یک از باربیکیو ها متفاوت خواهد بود پس انتخاب درست آن ها در زمان خرید اهمیت بالایی دارد.

باربیکیو ذغالی

به دلیل وجود عطر و طعم دودی مواد غذایی بعد از طبخ بر روی باربیکیو زغالی این نوع از باربیکیو طرفداران بسیاری دارد. از انواع باربیکیو ذغالی میتوان به باربیکیو های سنگی و آجری اشاره کرد.

خرید: باربیکیو ذغالی 60 سانتی کابینت دار

شاید تنها عیب پخت کباب به این روش را بتوان تولید دود زیاد دانست، به همین دلیل در صورتی که قصد خرید باربیکیو برای تراس را دارید بهتر است از انواع دیگر کباب پزها استفاده نمایید چرا که باربیکیو زغالی برای فضاهای باز مناسب تر هستند.

خرید: باربیکیو ذغالی 80 سانتی

این نوع باربیکیو ها به صورت ایستاده، ثابت و قابل حمل وجود داشته که با هزینه های مختلفی میتوانید خریداری نمایید برای استعلام قیمت انواع باربیکیو ذغالی با کارشناسان ابتکار استیل تماس بگیرید.

باربیکیو ذغالی

باربیکیو گازی

منبع سوخت این نوع از باربیکیو ها انرژی گاز می باشد. این باربیکیو در انواع مختلف چدن و استیل تولید و عرضه می شود. از آن جایی که این نوع از باربیکیو هیچ گونه دودی تولید نمی کند از آن میتوان در فضاهای بسته استفاده کرد. در واقع باربیکیو گازی یکی از بهترین انواع باربیکیو آپارتمانی می باشد.

خرید: باربیکیو گازی 60 سانتی

باربیکیو های گازی در انواع مختلفی تولید می شوند برای اطلاع از قیمت باربیکیو گازی میتوانید با کارشناسان ما در ابتکار استیل تماس بگیرید.

باربیکیو گازی

مقایسه باربیکیو ذغالی و گازی

از جمله اصلی ترین تفاوت های باربیکیو گازی و ذغالی در ذیل آورده شده است:

  • عطر و طعم

به دلیل عطر دود، کباب هایی که با باربیکیو ذغالی آماده می شوند خوشمزه تر از باربیکیوی گازی می باشد.

  • پخت یکنواخت

برای پخت یکنواخت کباب ها در باربیکیو ذغالی باید توجه داشته باشید که ذغال ها به صورت یکنواخت بر روی دستگاه پخش شده اند اما در باربیکیو گازی حرارت به صورت یکنواخت بوده و می توان به آسانی کباب ها را آماده کرد.

  • حرارت

حرارت در باربیکیو ذغالی به صورت غیر مستقیم و در باربیکیو های گازی به شکل مستقیم می باشد.

مقایسه باربیکیو ذغالی و گازی

  • دما

کباب ذغالی را باید با دمای بالای ذغال آماده کرد به عبارت دیگر بالا بودن دما سبب سوختگی کباب ها نخواهد شد در صورتی که اگر درجه حرارت باربیکیو گازی زیاد باشد کباب ها به سرعت می سوزند.

  • استفاده آسان

کار با باربیکیو ذغالی کمی دشوارتر از باربیکیو گازی است. علاوه بر این نظافت باربیکیو گازی نسبت به نوع ذغالی آسان تر می باشد.

خرید: باربیکیو گازی 80 سانتی

  • تنظیم دما

باربیکیو های گازی با دارا بودن شیر گاز استاندارد به آشپز این امکان را می دهد تا درجه حرارت را مطابق نیاز خود کم یا زیاد نماید.

  • منبع سوخت

برای استفاده از باربیکیو ذغالی نیاز به تجهیزات مختلفی نبوده اما در نوع گازی، باربیکیو باید به گاز شهری یا کپسول متصل شود.

  • سرعت آماده سازی

برای طبخ کباب ها در باربیکیو ذغالی باید ذغال ها را از قبل آماده نمایید به همین دلیل سرعت پخت این نوع باربیکیو نسبت به نوع گازی کم تر است.

  • قیمت

به دلیل تجهیزات و قطعات بیشتر باربیکیو های گازی قیمت آن ها نسبت به نوع ذغالی گران تر است.

مقایسه باربیکیو ذغالی و گازی

انتخاب بهترین باربیکیو

در پایان انتخاب اینکه آیا باربیکیو گازی بخرم یا ذغالی؟ به شرایط مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال برای افرادی که در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند کباب پزهای گازی مناسب تر بوده و کارایی بیش تری دارد. استفاده از باربیکیو ذغالی برای تراس چندان مناسب نخواهد بود. برای افرادی که عاشق طبیعت و آشپزی  هستند و از طعم دود در کباب لذت می برند کباب پز های ذغالی انتخاب بهتری است. در انتخاب باربیکیو حتما به کیفیت و ظرفیت آن توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چرا کباب پز گازی دود میکند ؟

دیدگاهتان را بنویسید